måndag 31 januari 2011

vart tog dagen vägen?

Jag vill så mycket men tiden försvinner och tröttheten övermanade mig totalt i dag.
Fm gick ju åt till sjukhuset, där det åter va dags för järndropp. Trodde jag skulle bli piggare snart men i dag däckade det mig i stället. Saga va med mig men sova faktiskt nästan hela tiden, ja det va sista halvtimmen hon va vaken men om man då betänker att de tar 2,5 timme och lillhönan det sista bara sovit max 1 timme på dagarna så va det otroligt. Hon somnade i bilen på väg till sjukhuset och jag tänkte att nu kommer hon ju inte somna om när jag flyttat över henne till vagnen men konstigt nog så slocknade hon med en gång. Först vid 12:40 så satt vi i bilen påväg hemåt igen och då är det ju brått eftersom killarna slutar vid 13 och kan va hemma allt från 13:05 till 13.30. Vi hann i alla fall hem.

In genom dörren dundrar sen världens åskmoln. Ja va jag gjort vet jag inte men arg som ett bi va han på mig. Jag blev kallade både det ena och andra. Tog ett tag innan han fick för sig att uppföra sig men sen har restan av em gått bättre även om det kom en attack mot lillebror innan men då va det rågat och han fick gå upp till sitt rum och lugna ner sig för man tar inte grep vid halsen och nyper/trycker till bara för att lillebror talar om att jag sagt att nu ska spelet stängas av.

Har faktiskt halvslumrat på sängen lite nu på em med. Måste ju ha lite koll på lillhönan men hon har traskat runt och plockat med sina grejor.

Denna veckan känns som ett långt lopp då jag ska in till sjukhuset onsdag och fredag med och i morgon ska jag till Barnmorskan, prata med f-kassan om vårdbidraget ansökan, va dags att förnya den ju och nu ska vi gå genom ansökan. Onsdag em har jag utvecklingsamtal med Melker. Ja det är torsdagen som är lugn än så länge och mitt i allt detta vill jag hinna med att städa lite varje dag i vardagsrummet så det blir klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar