onsdag 19 januari 2011

Tidig morgon

ja då va det åter ny dag. I dag blev det dock morgon tidigt då Alfons kom ner till oss redan vid fem eftersom han drömt mardröm, tror inte han somnade om sen. När sen J:s kl ringde så vaknade Saga och då va det bara att famla sig upp och göra välling. ja hon är ju bestämd med sina vällingrutiner. Det ska ges i vår säng på morgonen och tv:n ska stå på, på kvällen ska hon ligga i sin säng och äta den men vi ska hålla flaskan. hon är rätt lat i det läget. Alfons gick in och tittade på barnprogram och efter att Saga ätit sin välling klättrade hon ner från sängen så bara att inse att det va lika bra att gå upp med en gång. Ja halvsju så va alla tre barnen uppe. Janne gav sig i väg och när barnen åt frukost passade jag på att tömma diskmaskinen och sätt in det lilla som väntade på sin tur. Saga vill ju så gärna va med och hjälpa till så lika bra att passa på när hon satt i sin matstol. Känns ju skönt att ha gjort det med. ingen disk att störa sig på hela dagen.

Saga börjar nog bli lite trött nu, kl är nio. Hon va nyss och hämtade napp och vovven. Bäst hon får sova en stund och sen funderar jag på en snabbis till Rusta för att se om de har de tapeterna jag tittat ut.
Saga är ju mycket bättre i dag så jag vet inte om jag köper att halsen va hela sanningen, febern försvann ju i samband med hennes jätte lass med lös avföring i måndags och har sen inte visat sig igen. I går va hon jätte ledsen och gnällig men efter lavemanget på kvällen vände hennes humör med. Kanske sammanträffande men jag undrar det. I dag är hon sitt vanliga jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar