onsdag 26 januari 2011

Mina fyrbenta


Det är inte många ord som skrivs om mina två småfyrbenta här men det beror inte på att de på något sätt är bortglömda även om jag ofta just nu känner mig som en dålig matte. Jag pallar inte några längre promenader utan får bjuda på mer stillsamma lekar, mycket gos och hjärngympa. Att leta godis är just nu det som båda uppskattar mest. Är i alla fall glad att jag just nu inte har en hund som kräver massor även om alla hundar kräver.
Zimba är den som nog har minst ont av det hela för han är rätt nöjd med att bara få vara nära. Ja just nu är överdrivet klistrig vid mig och det kan blir jobbigt för han ska alltid va närmast. Det brukar bli så att jag får be honom lägga sig så Amigo för en chans att komma till mig eftersom Amigo annars är den som viker undan och går i väg när Zimba kommer och trycker sig mellan.
Amigo är den som nästan verkar lite deppig vissa dagar. Han som tidigare inte visat något större intresse av att göra något. När jag ser att Amigo verkar låg så lägger jag extra på att "se" honom. Lite cirkus konster, extra klappar och mys.
Längtar verkligen till jag kan börja röra mig igen för då blir allt så mycket lättare och jag ska komma igång med mer hundträning igen. Får väl kanske landa lite som nyförlöst kanske men Saga va väl inte mer än 2-3 veckor när hon va med på kurs första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar