tisdag 11 januari 2011

Energi...


I dag kände jag lite mer ork och fick faktiskt lust att storstäda vårt sovrum, det har ju sällan högsta prioritet men tänkte att det nog skulle va välbehövligt. Så lika bra att passa på när lusten infann sig. Puttade undan sängarna så gott det gick för att komma åt fönstret bättre, ja putsade av det på insidan, har ju en söt liten tjej som gärna står i våra sängar och tittar ut genom fönstret samtidigt som hon ihärdigt bankar på det. ner med julgardinerna, ja ni vet ju att jag har julgardiner i vart enda fönster. Stjärna åkte givetvis också ner. Upp med mina vita trådgardiner och så tog jag faktiskt och hängde mina röda hjärtan med lysen i i vårt sovrumsfönster. Ja jag vet att det kanske är julprylar men tänkte som så att hjärtan är ju aldrig fel.
Byta lakan va ju tvunget att göras med men upptäcker då att vi verkligen har dåligt med underlakan så jag inser att det i morgon får inhandlas några nya. Får mellan varven hjälp av min dotter som annars mest hittar på hyss och drar ner där jag varit och gjort klart. Dock så verkar hon fattat galoppen när det gäller vart de använda lakanen skulle ta vägen.... hon tog ett örngott och knallade i väg och la det i tvättkorgen. Hon är så framåt och försigkommen att jag ibland undrar hur hon vet och kan allt. Killarna va aldrig så tidiga med något men så hade de ju inget äldre syskon att titta på heller.
I går när jag bad killarna gå ut till hallen och klä på sig så vem va först där om inte Saga och drog i sin overall. Hon har äntligen börjat att våga gå utomhus så i går gick hon både innifrån och ut till bilen här och sen från bilen på parkeringen vid farmor hem till farmor, likadant fast motsatt håll med. Hon är så glad och stolt när hon gör det.

I alla fall så blev sovrummet klart men min energi va sen tömd så Janne fick faktiskt köpa kyckling/revben och potatissallad till middag. Efter middagen stöp jag i säng för vila en halvtimme, timme. Det behövdes men nu har jag såna myrkrypningar så jag vet att det blir svårt att somna i kväll.

I morgon så får det nog bli handling för kylen och frysen gapar rätt så tomma. Får se om jag även orkar med att att röja lite i hallen. Behöver rensa bland barnens korgar med tjocka tröjor osv. Kanske passa på att köpa mig ett snyggt billigt tyg och klä soffan med. Lite piffing i hallen skadar ju inte även om jag helst av allt hade lagt en ny matta och målat väggarna. Hallen är vårt evighetsprojekt för det finns alltid andra saker som behöver fixas, köpas först.

Fast jag har ju hittat mitt drömhus som är till salu, ska bara se till att vinna några miljoner först för det går loss på 4,3 mille bara ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar