tisdag 18 januari 2011

Tillväxt UL och läkarbesök

Ja idag va det TUL och läkarbesök på schemat men först innan jag tänker nämna mer om det så blir det en kort redovisning av gårdagen som inte alls blev som jag tänkt.

Fick tillbringa hela em på barnakuten med Saga. Ja hon va inte bra och är fortsatt inte bra även om hon nu är feberfri eftersom hon var tredje timme får smärtstillande. Panodil och ipren varvat. Eftersom det är lurigt att bedömma henne så valde jag att ringa barnakuten och fick komma dit även om det blev en bra stunds väntan där. Vi vet ju aldrig om det är magen som är med och spökar oxå och på sjukhuset har de ju hela hennes journal vilket saknas om vi åker till VC.
Oavsett så verkade hennes kassa mage inte ha med febern att göra för hon va rejält svullen i halsen och även bra röd. Dock hade hon inte så hög sänka att man ville penicillin behandla henne. I dag har hon varit rätt gnällig och svår att ha att göra med utom den den stund hon va hos farmor, ja hon sov väl bort den mesta tiden där. Vi får hoppas att hon börjar bli sitt vanliga jag i morgon annars skulle jag ringa in igen.

Tillväxt UL i dag visade som jag redan känt och tänkt att bebben lagt på sig bra duktigt. Väger nu ca 3,5 kg. Dock är den ju inte mer utvecklad för det utan man vill ju vänta och vänta. Dr som jag va hos sen och faktiskt talade om alla mina bekymmer för idag påtalade att helst hade man ju sett 39+ men vi kan inte begära det av dig så det kommer bli innan. Ja jag har fått datum men låter det va hemligt ett tag till. Vi vet ju inte heller om jag kommer att klara mig fram till det datumet eftersom min kropp protesterar rätt friskt redan.
Fick ialla fall ta massa blodprover och man ska kolla min järndepå, järnvärdet är inte mer än 97 så ev kommer jag att få järn intravinöst nu innan op. och allt och kanske kan de värsta av mina myrkrypningar ge med sig då. De gör mig galen kan jag lova.

Ja nu när man ändå har ett mål så känns det ju lite lättare men bara lite. Jag vet ju alla fall vad jag ska sikta in mig på. Så nu kommer jag lite lätt varje dag ta och göra hemmet fint från grunden. Ja det är lite för att få tiden att gå med. I dag så hjälpte Melker mig att fixa i köket, det va välbehövligt. Vi tog även ett av skåpen där grejorna nästan anfallit en när man öppnat dörrarna. Finns mer att fixa i köket men jag tar det lungt så jag inte blir dålig. Sen ska jag i väg en dag nu och fixa tapeterna till matrummet och till vardagsrummet så vi kan börja med det. Har även hittat snygga gardiner på jotex som jag vill ha till dessa rummen. Är ju så less på vår skänk/byrå vi har i matrummet men Bygglov gav mig en ide´. Ska nu tapetesera dörrarna och lådorna med samma tapet som fondväggen så kanske den kan få tjänstgöra ett tag till. Den är ju bra att slänga in allt i :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar