måndag 3 januari 2011

Snurrig

Ja då har man gjort fel! Kunde ju bara väntat att det skulle hända tillsist.
I kväll när jag skulle ta mitt insulin så har jag ju 6E Lantus som är långtidsverkande och så brukar jag ta 10 E korttidsverkande. På något konstigt sätt lyckas jag göra fel så jag får i mig 10 E Lantus. Shit kan man säga. Eftersom jag vet att min diabets ssk sagt till mig att jag absolut inte ska öka min lantus och ska det göras så bara med 1 E. Ringer i alla fall sjukvårdsupplysningen och hör va de har att säga. Ja egentligen inte mycket mer än att jag får kolla blodsockret ofta nu under närmast dygnet vilket innebär 1,5-2 timmars mellanrum nu även i natt. så det blir till att ställa kl. Ja andra alt. va ju att åka in men jag tror liksom inte att de gör så mycket ändå så länge det inte börjar gå neråt för mycket. Fattar inte hur jag kunde klanta till det så men nu är det gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar