lördag 29 januari 2011

Andra dosen

I dag va det dags för andra dosen med järn. Skulle va där inne kl 10. Kan lova att jag va trött då jag i går kväll fick åka in till förlossningen efter att ha pratat med dem och berättat att jag inte känt några ordentliga fosterrörelser på 1,5 dygn. Så det va bara att ge sig iväg vid nio på kväll och sen va jag hemma vid lite efter tolv. Dock såg allt bra ut och vi lyckades reta bebben så pass att den gav tecken från sig. I dag har jag känt mer som tidigare så det va väl en tillfällighet att de blev så.
I alla fall va det dags för andra dosen järn i dag. Gör oss klara jag och lillan, hade bestämt att hon skulle med mig i dag. Precis när jag är på väg ut genom dörren så ringer det. Det är från sjukhuset. Vilken tid skulle du va här? Om en halvtimme. Kan du komma senare? Nej faktiskt inte för jag har en tid att passa. Okej, du får komma då. Kör in och är där 3 min över tio. Talar om att jag har bråttom och om de kommer ta lång tid. Nej då. Får vänta en halvtimme innan de gör något sen strular det att sätta droppet på mig så först vid 10,40 är det igång och jag vet att jag måste åka senast 11,30 men tänker att det löser sig. Har ju åter påtalat att jag ska iväg. Saga sover till en början, ja till elva sen får jag roa henne lite med men det går jätte bra. Dock blir inte droppet färdigt förrän 11,50. Ja jag hinner inte. Sen blir jag frånkopplad. håller tryck mot handen där droppet suttit, släpper och lyfter Saga i vagnen. Då börjar det spruta blod. Försöker ta mig mot köket och papper men inser att det inte funkar, ber en annan tjej som sitter i dagrummet med om hjälp för det bara droppar om mig. Hon hittar inget papper men hämtar personal. Ja så kan det gå, fick ju stopp på blödningen sen men vi va försenade ordetligt så vi missade Alfons och hans klass uppträdanden på roliga timmen i skolan. Som tur va hade jag innan berättat för honom om va jag skulle gör och talat om att jag inte kunde lova att komma men usch så ledsen jag kände mig när jag inte hann dit. Han va också ledsen att jag inte kunnat men förstod det ändå bra. Så nu känner jag att jag får gottgöra det senare på ett eller annat sätt genom att va med i skolan vid ett annat tillfälle.
Känns dock så typiskt när man talar om att jag har en tid att passa och de ändå inte gör mer för att man ska hinna. Hade jag fått mitt dropp vid tio som det va sagt hade jag hunnit.

Nu i helgen så är A i väg hos sin stödis så det är lite lugnare här hemma. A gillar att vara där och ser verkligen fram mot helgerna han ska dit och det gör M med. Han njuter i fulla drag av att få lite mer utrymme här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar