måndag 24 januari 2011

BM och lite shopping

Ja eftersom jag skulle till BM i dag och inte det va kräksjukan jag kräktes av så gav jag mig i väg. Först hämtade jag och Saga ut paket på Hemköp i Haverdal. Lite mer kläder till hoppsan. Sen in till stan där vi va tidiga så det blev en tur in på lindex. De hade fått in sin nya kollektion av new born kläderna så nu blev det en hängslebyxa och sen snuttefilt i det. Gillade inte höstens kollektion alls.

Hittade även en tröja och en kjol till Saga på halva reapriset. Saga däremot spanade in världens prinssesklänning. Ja säga va man vill men det är på något sätt medfött när det gäller henne. Hon älskar redan allt glitter och rosa. Tyckte dock att dessa klänningar va helt onödiga köp så det blev ingen trots att hon tydligt visade va hon tyckte om dem.



Hann även inom cubus där jag fyndade till bebben, ett par jeansblå hängslebyxor 49 kr, en sparkdräkt i beiget 49 kr och heloverall 29 kr i tunt bomullstyg, typ pyjamas.

Sen upp till min BM Lena. I dag så sa jag precis hur jag mådde och hur de varit i går. Ja jag kan ju bli sjukskriven så Janne kan va hemma men känner att det ska funka ekonomiskt med och inte har jag någon annan som skulle kunna va det i stället och sen ska man orka strula med försäkringskassan med och deras handläggningstider är inte kul och leva i ovisshet om man får pengar eller inte är inget jag orkar just nu. Hon lovade ialla fall att hon skulle kontakta läkaren, Eva som jag träffade förra veckan och berätta hur jag mår osv. Hon skulle höra av sig till mig sen när hon pratat med henne.
Min järndepå va tydligen 9 nu så den har sjunkt från 19-9. Vet ju inte om jag ska ha järn eller inte. Det skulle BM prata med dr om med.

Efter BM blev det en tur till Halmstad hobbyhandel för att införskaffa lite nya papper osv så jag kan sätta mig och börja testgöra lite olika varianter av dopkort. Ja det är mest för att jag ska ha något att göra som är stilla sittande och får tiden att gå när jag inte orkar med något. Hittade i alla fall lite olika papper så nu är det bara att låta fantasinflöda.

Ja efter denna förmiddagen va all min kraft slut så sen bara hem och nu på em har jag försökt att roa barnen lite, sysselsätta dem själv och bara försöka ta det lugnt. Har även laft in de bebiskläderna i de minsta storlekarna som vi har kvar så nu är det klart med. Tror att Hoppsan klarar sig de första veckorna i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar