tisdag 18 januari 2011

Läst på FB

Det kommer en tid i ditt liv när du inser...♥... Vem som betyder något...♥... Vem som aldrig kommer att göra det...♥... Vem som aldrig gjort det...♥... Vem som alltid kommer att göra det...♥.... Så oroa dig inte för människor i ditt förflutna...♥.... Där finns en andledning till att dom inte finns i din framtid...♥ ♥ ♥

Gillade dess rader som stod en i en gammal jobbarkompis statusuppdatering.
När man tänker efter, så många man mött genom åren och så många som försvunnit ur ens liv. Visst kan man ibland sakna vissa men samtidigt så känns det lite som de tillhörde den tiden. De gav mig något då och förhoppningsvis gav även jag dem något tillbaks. Det va inte meningen att våra vägar skulle förbli sammankopplade utan vi möttes ett kort tag för att sen gå åt olika håll i nästa korsning.

FB tycker jag är underbart på så sätt att man fått kontakt med gamla vänner som man förlorat kontakt med och även om man inte ses nu så hörs man av ibland och man delar ju trots allt ofta många roliga och bra minnen med flera av dem.

Dock finns det en person som jag inte vet något om och som jag ibland undrar över , har inte kunnat hitta honom på FB då namn och efternamn är för vanligt. Det är vårt sommarbarn som va hos oss när jag va liten, flera år i rad. Sist vi sågs va jag 14-15 år och då förstod jag att han levde ett rätt vilt liv. Vad blev det av honom sen? Lugnade han sig eller kom han helt fel i storstan. Lyckades för något år sedan hitta hans adress men jag va för feg då det skulle göra mig så ont om jag mötte en person med ett taskigt liv, kriminellt liv, liv med droger osv. Inte för att jag vill att de ska va så för honom men jag kan säga att hans uppväxt och liv kan påverkat honom åt det hållet. Jag är inte mogen att ta den smällen, bättre att leva i mitt hopp om att han kom på rätt köl och i dag är en underbar pappa till några små goa barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar