fredag 14 januari 2011

En fm i stan

Ja idag blev det att slå ihjäl förmiddagen i stan. Först klippning vid halv tio sen lite shopping. Hade ju Saga med mig när jag skulle klippas och det gick jätte bra. Hon är ju trots sin klåfingrighet väldigt lätt och snäll. Va bara att säta henne i vagnen, spänna fast henne och ge henne ett päron sen va hon nöjd hela tiden jag klipptes. Hon tittade och begrundade... vi får bara inte tro att hon ska försöka sig på detta med som med allt annat ;-) Blev nöjd som alltid med klippning när Maja klippt mig. Hade dessutom rabatt i dag med så jag betalde bara halv min klippning och det gör ju en del.
Klara där så knallade vi bort till leklyckan för att berättat att det saknades en spindel i Sagas sångpåse hon fick av farmor i julklapp. Hade inga större förhoppningar om att det skulle kunna lösas eftersom jag saknade kvittot och svärmor tidigt köpte julklappen, i november redan tror jag. Men det va inga problem utan Saga fick en spindel till sin påse så nu kan vi även sjunga imse vimse spindel.
Efter det blev det en tur in på kapp alh, skulle kolla lite bebbekläder men hittade inget. Köpte där emot ett nattlinne till mig och så en pyjamas, ska prova det en gång till här hemma.
Efter det så styrde vi stegen mot HM, ja vid detta laget hade Saga somnat i vagnen. Kikade på lite bebisekläder där. Hittade tillslut en plyschdress med barbaskön på, ett par söta hängslebyxor i plysch som jag köpte en matchande färgad body till. Ja finns ju inte så mycket här hemma som kommer att passa den lille. Så köpte jag också en randig body med mössa till där det stod Born 2011.
Efter detta shoppande så blev det att styra stegen mot bilen. ja en sväng in på lindex för att inhandla hårfärgen och lite annat smått och gått blev det. Hittade ett bara lite guld/brons färgade strumpbyxor till i morgon. Ja det är ju dags för en Bengtssondag med glitter och glamor tema.... kan säga att jag inte är så sugen på att inhandla massa nya plagg till detta så det får bli va det blir men ett par strumpbyxor för 25 kr kunde jag köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar