torsdag 13 januari 2011

Följt order!

I dag har jag gjort som alla tycks tjata på mig om. Tagit det lugnt. Har låtit förmiddagen sakta gå genom att bara gå ut på gården en sväng med hundarna och Saga. Nu när hon kommit på att man kan faktiskt gå med ytterkläder och allt och fast det är snö ute så gillar hon att traska omkring där ute. Hon knatar ju inte så fort eller långt så det är en lugn sysselsättning. Den största utmaningen är att klä på henne alla kläderna innan bara. Hon va till en början rätt feg och ville hålla handen när hon gick men efter en liten stund så kom modet och hon skulle minnsan gå själv där ute. Hon visade också tydligt när det va dags att gå in för då gick hon till dörren. Hon är så försigkommen och envis, jag undrar just vem hon fått det av.


När vi kom in så va det dags att sova en stund för Saga som visade sig blir över 2,5 timme men efter de två senast nätterna så behöver hon säkert det. När jag ringt och beställt klipptid och datorn helt la av eller snarare internetet så gick även jag för att vila och jag slumrade bort 1,5 timme, så gott det va. Sen va det dags att duscha och klä sig för stadsbesöket, vänta hem killarna och sen ge Saga mat när hon vaknat innan vi drog i väg till stan för klippningen av pojkarna. Ja efter klippningen så va det en sväng inom skopunkten med för att inhandla inneskor till främst Alfons men Melker fick ett par med då hans inte gick på mer än 25 kr efter rabatt. Ja sen hem med två nöjda söner. Väl hemma så fick de lova att spela Wii en stund eftersom de varit så duktiga hos frisören annars får man inte spela på veckorna här hos oss. Janne och jag hjälptes åt med maten och sen tog jag hand om läxläsningen med Alfons medans janne fixade med Saga, gav lavemang och la henne innan han senare läste för killarna och la även dem. Han är guld värd min man kan jag lova. Medans jag gör inget så plockar han ur och i diskmaskinen, bakar bröd och hänger tvätt.
Ja så i dag har jag tagit det lugnt. Enda "tyngre" jag gjort va att fylla tvättmaskinen en gång idag.

Om inte dockan vill sova i sin säng så kan ju jag alltid låna den. Hittade henne sittandes i den för några dagar sedan.



I kväll hade Saga som vanligt smitit i väg för något hyss men i dag va det att göra rent i kattlådan, hon kollar verkligen in hur man gör och rätt som det är så försöker hon göra likadant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar