torsdag 20 januari 2011

I dag har jag varit trötters dotter

Uppe med tuppen i dag med och fick undan lite grann men hade ingen riktig ork till något. Jo jag slängde ut granen som fått stå kvar eftersom den va så fin men jag lovar att i dag barrade den när jag bar ut den.
Hoppades kunna vila lite när Saga sov men inte då. Hon somnade sent och jag behövde hinna in i duschen eftersom vi skulle på möte iskolan på em. Skalade också potatisen och kokte dem så det skulle va klart. Precis när jag skulle lägga mig en stund så vaknar Saga av att katt f-n väcker henne genom att slå på henne. Det är inte första gången och saga har egentligen inte sovit klart men vägrar ju somna om. Ja där gick min chans till vila. När killarna sen kommer hem så får de plocka ur diskmaskinen dock lyckas melker få en skåpsdörr i huvudet. jag hinner slänga ihop köttfärsåsen till min fusk moussaka, alltså med potatis och köttfärs.
Killarna får vara hos en kompis och leka medans vi är på mötet. Det kändes skönt. Saga är ju för snäll när hon är med så. Gör inte mycket väsen av sig alls och nu mådde hon ju bra i magen med annars hade det inte gått.
Mötet gick bra men jag vet inte om det gav så mycket egentligen. Dock ska nu hab försöka hjälpa oss hitta en bra rutin för vardagen hemma. Ja de får gärna försöka.
Efter mötet så körde jag och Saga hem för att göra klart maten och J åkte för att hämta hem killarna. Kan lova att det va gott att ha förberett maten innan.
Efter maten så tog janne hand om läggning av barnen och jag stack i väg till Maxi för att handla lite hur man nu kan göra det för det blir ju aldrig lite. Ja även om det tar tid för mig i att ta mig runt i butiken så va det skönt att få det gjort och nu slappa ju ha med någon av barnen och även om Saga är lätt att ha med så blir det mer ju lyftande osv. Så i morgon slipper jag ju handlingen och kan röja lite här hemma och förhopppningsvis vila lite med.

I dag kom några stämplar som jag beställt. Så jag måste sätta mig och göra lite kort snart med. Har haft lite dålig inspiration men ska nog kunna hitta lite nu när jag fått nya stämplar att jobba med. Dock har jag inga kort som ska göra så jag får väl bara göra lite olika typer av kort och hoppas att de någon gång kommer till användning. Tycker dock det är lättare att göra när man vet att man gör till någon speciell men jag får väl komma på någon som behöver ett fint kort :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar