torsdag 13 januari 2011

Puh vilken dag det blev i går

Ja i går började ju dagen med att jag tänkt handla och komma iväg så fort killarna åkt men där blev det inte som jag tänkt då Saga sovit jätte dåligt hela natten pga magen. Hon skulle ha lavemang som gav noll resultat.... sen kämpade hon hela dagen och det kom flera gånger lite grann men inte förrän framåt kvällen så fick hon ut ett större lass. När allt med Saga va klart på morgonen så ringde svärmor för at höra hur det va med mig. Hade ju så ont i magen för några dagar sedan. Jo tack mycket bättre sa jag. Talade om att vi skulle försöka åka och handla. Kom tillsist i väg. Saga somnade då i bilen... hmm hon vaknade ju till när vi va framme så jag la henne i vagnen och gick först till jysk för att köpa lakan, ja det blev även 2 set med påslakan och örngott i svart och vit randigt, en sängkappa i svart och som toppen på det hela två supermjuka och mysiga svarta filtar. Saga somnade sött om sin vagn och sen sov hon sig genom hela handlingen på Willys, valde det framför Maxi då det är mindre butiksyta att ta sig genom. Dock blev det lite kruxigt med både barnvagn och kundvagn men det gick.
Väl färdighandlad så ut till bilen för hemfärd. Lyfter in kassarna och då kommer det en djävulsk smärta i magen. Ja det går väl över. Sätter mig i bilen när allt är inpackat. Börjar köra hemåt men inser att magsmärtan är för mycket så jag blir tvungen att ringa Janne, då har det gått långt när jag kaputilerar. Han lovar komma hem. Så hemma så tar jag och Saga oss in och låter kassarna stå. Janne kommer hem och jag kryper ner i sängen med två panodil i kroppen, slumrar lite men magsmärtan vill inte ge sig. Ringer sen in till förlossningen... de vill att jag kommer in för en koll. Ja då blir det att ringa svärmor, vänta på att Alfons ska komma hem och sen köra.
Inne på förlossningen kör man ctg på mig, kollar livmodertapp och klämmer på magen men hittar inget. Jag har ont men va det beror på vet man inte. Dr tyckte att jag borde kunna få lite mer besked nästa vecka om när jag skan snittas. Det har ju sagts helst v 39 men hon tyckte att det ialla fall borde kunna prutas ner till senast v 38.
Kör ialla fall hem sen, får kvällsmat hos svärmor.
Magen är öm och ond men något lugnare, tar panocod och panodil i hopp om att sen kunna sova. När jag krupit ner i sängen kommer världens smärtattack. vet inte vart jag ska ta vägen.... ligga, sitta, stå, krypa ihop.... inget funkar. Jag sätter mig på toaletten i brist på annat. Tillslut så tror jag hela magen ska tömmas ut i holken. där blir jag sittandes men smärtan lättar tillslut och kan ta mig tillbaks till sängen och lägga mig. Magen gör fortsatt ont men inga smärttoppar.
Efter bara en liten stund vaknar lillhönan av kraftig magsmärta med. hon fick på kvällen rent oljelavemang för att smörja lite då hon inte alls trots att hon skött magen inte har tömt tarmen helt. Så vår lilla sessa får sova ännu en natt i vår säng. hon somnar efter en stunds hysterisk skrikande och sover sen lugnt hela natten.

Nu på morgonen har jag fortsatt ont i magen men inte värre än jag klarar av smärtan utan medicin.

Är nu snart förbjuden att göra något alls här hemma. Får inte åka och handla mat mer, när det är nog klokt men jag får inte heller städa, röja osv men lite måste jag ju få fixa om jag gör det som är lite lättare, kan väl låta dammsugandet va till mannen men röja lite, damma osv borde ju gå. Fattar inte hur min stackars man ska hinna med allt annars. Han ska jobba hela dagarna och när han kommer hem så ska det fixas med tvätt, städning, barn som ska läggas,handling mm.

Har lovat att ta det lugnt i dag ialla fall. Saga verkar vilja gå ut då hon hämtat sin overall och lagt på golvet och nu kämpar med att ta på den så vi får nog gå ut på gården lite. Det gillar ju hundarna med. Ska dock försöka få klipptid till killarna i em. och så ska vi handla inneskor till Alfons. Men det är ju inga tunga saker att göra och kan jag inte ens röra på mig utan få än mer ont borde de nog snart kolla upp bättre va som gör att det blir så illa.

1 kommentar:

  1. Men snälla......
    Ta det LUGNT nu...det är INTE bra för Dig eller De dina om du inte gör som du blir tillsagd...
    När allt är över - kan ju du och J hjälpas åt hemma med det du VILL göra...Må bra - blunda för lite skit i hörnen, eller om det är mkt skit i hörnen...BLUNDA och MÅ BRA!

    SvaraRadera