lördag 15 januari 2011

I bland blir det inte som man tänkt

I kväll så skulle ju den beryktade Bengtsson dag för detta halvår gå av staplen men tyvärr så hade Saga feber i morse, piggnade dock till lite. I alla fall så pass att vi kunde åka till pappa och fika, äta middag. Men när vi va där så började hon kännas varm igen. Jo då hemma igen så hade hon feber som vi fick ner. Men eftersom hon även är lite knas i magen när hon har feber så bestämde jag att jag och hon helt enkelt fick skippa Bengtssonkalaset. Saga som införskaffat sig en så fin glittrig klänning :-(

I alla fall så härjade hon runt här och lekte tills hon vid sju tydligt visade att hon va trött. Drack knappt någo välling men somnade fort. Vaknade nu sen vid tio och va ledsen, hade kollat till henne några gånger innan men då va allt lugnt men då vid tio va hon brännhet. Tog upp henne, tempade givetvis 40,9 då blir man lite rädd. Snabbt en ipren supp, hoppas att hon inte ska bli kass i magen och få ut den som hon lyckats med innan i dag. Vi lägger oss på sängen och väntar på att medicinen ska värka, har fönstret öppet, hon har bara blöja och gallerfilt. 40 min senare har jag fått ner tempen till 39,5. Hon ligger kvar i våra sängar och sover nu. Mycket svalare men jag kommer inte låta henne sova i sin säng i natt för så fort iprenen slutat verkar så sticker febern antagligen igen.

Så här fina va mina killarn i dag när de skulle på Bengtssonfest


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar