torsdag 6 januari 2011

Mat

Ja då funderar man över va man ska inte och ska äta.... vågen borde ju stå stilla även om det ändå är hyffsat okej med tanke på allt. Försöker ju tänka på va jag äter men nu har det blivit allt för mycket onyttigt.
Inte bra för mig, inte bra för mitt socker och inte bra för bebben. Börjar så sakta smyga över mig åt lchf hållet igen även om jag även funderar på att viktväkta lite när man väl fött man så hittade jag en sida som gav mig mycket.... en tjej som har massa goda recept som samtidigt är lite lchf inspirerade som de är propointsberäknade. Kunde jag kombinera dessa två sätt sen vore det ju toppen. Har i alla fall två dagar nu hoppat potatis/pasta/ris tillbehören och testat att steka vitkål, i går med lite sambal oleka men det blev för starkt för gubben min men jag gillade det. I dag blev det bara lite peppar och salt samt en pytte gnutta honung och det blev också mums. Så nu är det stekt vitkål som står på min meny tillsammans med va det nu kan va, fisk, fågel, någon köttfärsrätt eller kött. Gjorde även en kyckling"gryta" som denna tjej hade recept på och gu´så god den blev. mums mums.
Blir du nyfiken och nu vill kika så kolla på hennes sida http://56kilo.se/ receptet jg gjorde va http://56kilo.se/2010/11/12/kyckling-i-kramig-fetaostsas/
kommer absolut att leta mer inspiration på hennes sida. Har ju inte känt för att laga mat alls det sista, det som jag älskar men kanske kan denna sida ge mig lite inspiration att laga igen.
Oavsett så har ju mitt borttag av potatis ect. snabbt lett till att jag kunnat minska måltidsinsulinet. Till frukost är det nu ca 1 dl turkisk yoghurt, lite valnötter och så en gnutta honung, ett ägg och så ev en avocado. Står mig på det och blodsockret är mycket bättre. Dock saknar jag fortsatt mina knäckebröd, har ju fått lite cravings på det, hade det med melker med. Ska inte heller va vilken sort som helst och så måste det va bregott på, sen har jag även sug efter champinjoner, råa. Man får va glad för att man inte hur sug efter värre saker ialla fall och än har jag inte tvingat i väg Janne mitt i natten för att köpa det eller det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar