tisdag 11 januari 2011

När man försöker va nyttig


Har i dag insett att ibland är det bara dumt att motstå frestelser. Är man sugen på en mazarin så hjälper det inte att ta en avocado även om det är gott, mycket bättre för mitt blodsocker och när det inte hjälper mot suget och man då äter två knäckemackor som jag för övrigt har allmänt dille på just nu så hjälper det ju inte heller mot mazarinsuget. Jag vet ju att det ligger 4 mazariner i skafferiet och en av dem bara ropar på mig. Inte kan jag heller gå ut och gå bort mitt sug vilket jag hade kunnat om jag bara kunnat gå normalt vilket jag hoppas att jag kan om si så där 1,5 månad.
Nä till slut va det bara att inse att mazarinen va min och äta upp den. Vips så va suget bort ju men jag hade pga min förbaskade företelse att va duktig satt mig mängder av onödiga kcal. Eftersom mazarinen innehåller tillräckligt mycket onödigt så hade det ju räckt med just det onyttiga och inte alla de andra kcal som jag egentligen inte va sugen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar