måndag 24 januari 2011

Söndag em.

Ja söndagem bjöd på att Alfons skulle prova på friidrott genom Hab men med friidrottsklubben i stan.
Vi packade in oss allihop i bilen och följde med honom för att titta. Han tyckte det va kul att prova så kanske kan det bli något som han vill hålla på lite med.

När vi kom hem där från så gav min kropp upp. All trötthet som jag samlat på mig kom över mig med en gång och kroppen svarade genom att se till att tömma magsäcken. Jag ramlade i säng och sov ett tag. Janne tog hand om middagen och barnen men jag orkade inte äta utan slumrade ett tag till men va tvungen att ta mig upp sen för lite mat eftersom jag har mitt blodsocker att tänka på med. Satt uppe en timme och kände mig totalt slut så jag kröp ner igen men trots att jag trodde på en nattsömn så blev det inte alls så. Myrorna invaderade mig som vanligt och inte förrän framåt halv tre så somnade jag åter. Va gör man när man inte kan sova. jo man tittar på tv, går upp en sväng, kollar datorn, kollar lite mer tv och sen tillsist så ligger man bara där och väntar på att få somna.
1,5 timmes sömn sen gjorde sig blåsan påmind och efter det så somnade jag om fram till kl 6 då lillan behagade att vakna. Efter hennes sedvanliga vällingrutiner på morgonen så tog vi oss två upp och fixade oss innan killarna kom ner. Ja för en gång skull så sov de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar