fredag 21 januari 2011

överkörd...


är ungefär så jag känner mig om inte annat. Tror att jag skulle kunna sova dygnet runt några dagar. Tar ju tid innan jag väl somnar, ligger där och slänger mig fram och tillbaks, går upp en stund, läser, flyger runt lite till och sen tillsist så kommer John Blund. När jag väl somnat i natt så tod det nog inte mer än en halvtimme innan lillhönan skrek. Nej tänkte jag, nu får Janne vakna och gå upp och stoppa om henne. Givetvis så räckte det inte i natt med att stoppa om henne utan hon är fortsatt ledsen så ganska snart bär J med henne till vår säng. Visst får hon ligga där men just nu så såg jag ju helst att jag bara fick sova vilket jag göra väldigt dåligt med barnen i sängen. Somnar ialla fall om igen efter ettt tag. Dock så flyger hon ju runt och rätt som det är när jag ska vända på mig, vaknar till då så ligger hon med mig som huvudkudde, nästa gång så ligger hon vid mina fötter då lägger jag henne till rätta. Dock ligger hon mer i min säng än i mitten och jag med min mage då knappt plats. kryper tillsist ner mot sängändan för att få lite mer plats och sova en stund i alla fall.
Sen upp med killarna och göra alla morgonbestyr. Saga springer runt här och leker och jag bara väntar på att hon ska vilja sova en stund snart så jag också kan lägga mig för i dag ska jag lägga mig. Hade tänkt städa men det får va till i em. Killaran ska ju då plocka ut sina granar eftersom Veronica kommer i morgon och inte tål gran för annars skulle de haft kvar dem till J:s födelsedag hade de fått för sig. Nu har Melker i stället varit bekymrad över hur han ska hinna få ut den så Veronica kan komma. Så när de plockar ner sitt pynt i sina granar så får jag fixa lite här nere. Ja jag vet att Veronica tar det som det är men lite ordning behövs det oavsett besök eller inte bara roligare att göra det är något roligt som ska hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar