tisdag 1 februari 2011

Ja inte går det framåt åt

I dag så va det åter dags att fixa sig iordning för en resa in till stan, denna gången till BM. Innan vi skulle dit skulle Saga ha lavemang då hon inte fått det på två dagar och det i dag åter visade att det inte funkar för henne, hon vägrade vällingen i morse. Det är inte likt henne kan jag säga. Så lavemang innan vi ska i väg, göra oss klara och tanken va att vi skulle hinna in till stan och parkera innan handläggaren på Försäkringskassan skulle ringa. Ja vi hann inte riktigt men jag fick parkerat och samtidigt som jag pratade med handläggaren fick jag fixa ut vagn, Saga och hundarna för de va faktiskt med. Tänkte att de kunde va skönt för dem att komma med in till stan för lite miljöombyte så medans jag pratade med handläggaren promenerade vi längs nissan. Kände ju att hundarna inte fick mitt fokus men de såg ut att ändå va nöjda med att få gå på upptäcksfärd och nosa av lite nya marker.
Han precis prata klart med FK innan jag skulle till BM. Dock trodde inte min BM att jag skulle komma idag då jag är på sjukhuset 3 dagar per vecka och hon tyckte de kan kolla mitt blodtryck osv. Det är ju extra onödigt för mig att köra in ännu en dag när hon ändå inte gör mer.
Efter BM besöket bar det av hemåt även om jag hade behövt inhandla lite papper till mina kort men orkade inte. snabbt in på Hemköp i Haverdal bara för att handla det nödvändigaste. Den butiken är just nu lagom stor.

Em hade jag hoppats att jag skulle orka städa lite här hemma ivardagsrummet men orken av slut efter denna fm med. Så jag inser att torsdag får bli den dagen som jag fixar till vardagsrummet. Kanske även matrummet är färdigt då för städ. Skåpet som nu fått tapeter på dörrarna blev så bra!

vi har även fått tid till MR i Göteborg åt Saga nu. Den 1 mars ska hon dit. Hoppas på sätt och vis att de kan hitta något så vi kan få ett svar va det är som är fel eftersom hon inte verkar få magen att funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar