söndag 20 februari 2011

Redan 9 dagar

Tiden går så fort! Det är inte annat än morgon och kväll känns det som. Dagarna är fyllda av allt och inget. Har redan tagit mig ut på promenad med Noel och hundarna. Gu va de va skönt att åter kunna röra på sig.har ju faktiskt tappat några kg och det är gott att de inte hade kommit för att stanna då men redan innan har för många kg att släpa på men 1 mars får allt startskottet gå för projekt "ner-i-vikt". Är ju ändå nöjd nu att jag första dygnet snabbt tappade 10 kg.... sen efter denna veckan som gott har ytterligare 6 kg försvunnit och jag kan inte säga att jag gjort ett skit för det, snarare har jag ätit massa skräp så nu snart är mitt skräpkonto fullt till den grad att jag inte är sugen på något speciellt och det är ju bra inför mitt projekt. dock så är ju en stor del av magen kvar och det tar ju tid innan den dragit ihop sig det vet jag men är ändå lite frusterande då man tappat så pass många kg.

I torsdags gjorde jag något som många mammor inte gör på flera månader när de fått barn. Jag lämnade hemmet utan min lille prins. Det är ju fördelen med att inte amma att jag inte är oersättlig utan att Janne kan sköta om prinsen lika bra som jag. Jag tog med mina stora killar och åkte till stan för att köpa presenter till Janne. Killarna fick va med och välja va de ville ge sin pappa. Alfons tyckte jeans eller kavaj men jag talade om att det är svårt att köpa så han valde en t-shirt, Melker köpte coola kalsonger, Saga och Noel fick ge en slipsnål och från mig fick han en ny hårtrimmer. Efter stadsbesöket så va killarna snäll och hjälpte mig att handla till fredagens kalas så det blev så bra allt.

Det som är mest frusterande med att va snittad är ju helt klart att jag inte kan lyfta som jag vill och inte kan ta med verken Saga eller Noel om jag måste ha vagn med eftersom jag inte får lyfta in och ur den i bilen. Att va hemma själv med de små krävs ju lite med då jag egentligen inte får lyfta Saga men sen i går så gör jag de nödvändiga lyften i och ur sängen samt matstolen när jag är själv med henne. Funkar ju inte annars.

Fredagen försvann med besök på Jannes jobb där vi bjöd på tårta sen hem för tårtbak av em och kvällens tårtor. på em kom Bvc för första besöket som man fakiskt gör hemma. Noel hade dock gått ner ytterligare vilket jag redan känt på mig. Så då vägde han 4520. nu bör han inte gå ner mer man han är svår att få att äta och det tar tid att mata honom. Han gnäller bara lite lågt när han är hungrig och i natt sov han som en stock, tur att Saga vaknade och väckte mig så jag kunde ge honom mat då det gått 5 timmar sen han åt och vi max bör vänta 4 nu så länge han inte vänt i vikt.
På fredag em kom även min mamma för att gratta J och kika på underverket. Ja jag tror att Noel drog mer än Janne. Kvällen så kom två av J:s syskon med fam. för att gratta och så givetvis j:s mamma.Ja så fredagen bjöd på mycket tårta men också hembaktbröd med goa pålägg.

Firande fortsatt på lördagen (i går) genom att min pappa med fru kom hit för att även de gratta Janne och så givetvis kika lite på Noel. När de sen kört i går em så kändes det lite som all luft gick ur mig men skam den som ger sig. Det skulle ju köpas lördagsgodis med tre av barnen och så fixas kvällsmat, blev tacos till allas glädje.

I dag är det ju strålande sol men eftersom vi inte lagat punkan på vår gamla dubbelvagn så får jag stanna inne nu med de små då J är i väg med killarna. Jag har redan varit i väg med A på fm på simskolan. Det är mycket aktiviteter på söndagar så man får dela lite på det. Är ju inne i stan allt med så det blir ju en del flängande fram och tillbaks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar