torsdag 3 februari 2011

Äntligen

I dag så fick jag klart vardagsrummet! Ja med tiden ska ju även alla väggarna målas men det får vänta lite.... J får ta en vägg i taget sen. Men tills dess att det hinns med så är det nu fixat. Min gardiner blev verkligen bra och jag känner mig supernöjd för engång skull för ofta så har man en bild hur det ska bli och så blir det inte alls så bra men dennna gången blev det de. Känns också helt rätt att jag valde panelgardiner och inte de andra färdigsydda.
Ska försöka fota rummet i morgon innan barnen river fram alla leksaker igen.
Det är ju en och annan tavla som fått byta plats osv med. Ja vår halmstads jubeliumstavla har fått flytta in till v-rummet men den hånger just nu lite för högt men det får fixas vid målningen sen. Sen vill jag ju ha en svart ryamatta att ha under soffbordet och en under matbordet men det får vänta lite till. Får väl önska mig en i födelsedagspresent sen om inte annat.

Att fixa v-rummet tog verkligen på krafterna men det som tar mest just nu är att man inte kan få fixa i fred för lillhönan och sen för killarna, det är hela tiden något som ska hända med dem så man måste avbryta. Det kan jag göra mig frusterad. Allt tar ändå så mycket tid för mig just nu.

Började dock morgonen med att sortera papper och lägga in de räkningar för denna månaden som redan kommit och även de som är återkommande månad för månad så man inte behöver tänka på det. Det enda som jag nu kommit på saknas är en telia räkning som dyker upp senare och sen från halmstad kommun för Alfons mat när han är hos sin stödis.
Kan bara inte fatta hur mycket papper man samlar på sig som man inte behöver. Efter vår postkorg gåtts genom så gav jag mig i kast med skåpet som janne tapetserat och gick genom allt i det samt kollade lådorna. BArnen har varsin låda där och de har länga varit överfulla så nu rensade jag. Lika bra att inte ha killarna med. Melker har ju tusen småplutter, små utklipp, små djur mm. jag behöll det som jag va något att ha, ja en del om jag inte tyckte va något att ha heller men jag vet att melker tycker annorlunda så när de kom hem så väntade en hög i trappan på dem. Nu åkte grejorna upp. Kollade också genom alla pennor och fixade de i olika byttor så nu kan ingen gnälla att det inte finns den eller den pennan. Känns ju skönt när det är gjort men hur man kan fylla över en halv sopsäck fattar jag inte.

Matrummet är inte klart än. Målningen är inte färdig och jag har än inte hängt upp något på väggarna men i dag kom ju korten på barnen som jag beställt så i kväll har jag ramat in dem. Tyvärr fick jag ju inte tag i tilräckligt med ramar när jag va på netto. de hade billiga denna veckan och jag ville ha svarta 13*18cm så jag kunde sätta passpar tu runt om korten. Det blev kort i sepia. Köpte ialla fall de 6 ramarna jag fick fatt på och då va jag ändå inne på andra netto med och kollade om de hade några men inte. Funderar på att springa in och köpa mindre ramar i morgon isamma stil så får de bli några utan passpar tu. Passpar tu har jag gjort av tapeten. Tillsammans med korten kommer även väggordet "kärlek" att hänga. Måste ju ha någon ram extra som är tom till bebben med. Korten ska i alla fall upp i morgon eftersom den väggen redan är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar