tisdag 9 november 2010

Vecka 25
Händerna är fullt utvecklade och med dem känner fostrets sig för i livmodern och utforskar navelsträngen och kroppen. Fingrarna har nu naglar.

Fostret har perioder av vakenhet och sömn. Fostrets rörelser kan kännas tydligare när du sitter upp i en avslappnad position. Hörseln har förfinats och fostret kan nu höra sin mammas röst. Kroppens ben fortsätter att förhårdna.

Bebisen dricker av fostervätskan, den smakar ganska sött. Om man sprutar in något beskt dricker bebisen mindre

810 gram
24 cm
Längden mäts från huvud till stjärt (CRL).


Tiden går så fort. Hinner inte alls med i denna graviditeten men så är det ju mycket annat runt om hela tiden. Är ju ingen som är gjord för att vara gravid och de märker jag hela tiden. Har så ont i mina fogar och ben denna gången att vissa stunder vill jag bara skrika ut min smärta. Det är konstigt att man glömmer sen efteråt hur dåligt man mått av att va gravid, men tur är väl det för annars hade jag aldrig skaffat mer än ett barn och barnen är ju den största vinsten.
Är inte mer än 109 dagar kvar och eftersom man kommer bli snittad så är det än färre dagar kvar och det känns som de kommer flyga iväg då det innan dess ska hinnas med jul och allt va det innebär. Jag älskar ju att julpynta och pyssla så snart är det dags att börja med allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar