tisdag 2 november 2010

Helgen

Det va bara två nätter hemma efter sjukhuset fast jag skulle vilja kedja fast mig vid min säng.

Fredagen va en dag som va botten, all ork va slut. Kände mig så nere och hade känsla av att bara vilja sätta mig ner och gråta. Trots detta så fixade jag till en riktigt god middag till kvällen. Det blev skinksnitzlar fyllda med en ostkräm med smak av chili, vitlök och soltorkade tomater, givetvis va de även baconinlidnade. Till detta så blev det massa goa ugnsrostade grönsaker.
Lördagen va fortsatt rätt så tung men eftersom pappa hade sitt 65 års kalas på kvällen och vi skulle hämta hem killarna från mormor på vägen dit så fanns inte så mycket val. Även om det tog emot mycket fick jag stå över sökkursen med Zimba den dagen. Kände att orken inte fanns för allt.

Lördagkvällen med kalas blev ialla fall trevlig och det blev inte så sent även om vi sov över hos min pappa.
Söndag fm ägnades åt gå genom massa gamla leksaker, dockor, barbies osv för att se vilket som är mitt. Pappa och hans fru står ju inför en flytt, som det nu ser ut kommer att göra att det kommer mycket närmare oss. Det kommer säkert bli bra när allt är klart men det är mycket som ska sorters, slängas, flyttas osv. Vet ju inte heller hur det att ha någon av sina föräldrar så nära när man har barn men vi får tro att det kommer bli jätte bra. Melker tycker inte morfar ska flytta medans Alfons ser fram mot det. jag tror nog att även Melker kommer uppskatta det sen. Blir ju så mycket lättare att få åka till morfar några timmar då.
Sen blev det givetvis även mdidag hos morfar men efter det så hände något som jag inte kan förklara. Jag blev illamående och kände mig konstig. Gick upp och la mig men det släppte inte och jag fick svårt att prata, kände som jag inte fick fram orden, kände mig borta osv. Kollade sockert, det va bra, kollade blodtrycket det va bra. Vet inte om kroppen bara va så trött och därför reagerade på detta sättet.
Körde hem senare på em och det va otroligt skönt att komma hem kan jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar