fredag 12 november 2010

Julkort

När andra jobbar så sitter jag och pysslar, här tillverkas julkort. Jag ska inte sticka under stolen med att jag tycker det är skoj men ibland borde man göra annat men när jag sitter och pysslar så kan jag koppla bort lite av min värk och vissa dagar är ju allt mer motigt än andra och då är det skönt att sitta där och inte göra något "nyttigt". Jobbade ju i onsdags och hela dagen i går fick jag sota lite för det med på så viss att orken va än mer bort och värken än lite värre. I dag kan jag inte skylla på att jag inte klarar göra något för fogarna är "snälla" i dag men orken finns inte riktigt efter att Saga strulat några nätter nu. Sen sitter jag ju sent på kvällarna med mina kort eftersom jag vet att jag inte kan somna pga värken så då gör jag de i stället tills inspirationen är slut och tröttheten tar överhand över värken. Kommer bjuda på mina alster här på bloggen, eftersom inga kort görs i dubbletter, ja det kan hända att de blir snarlika men inte exakt lika så kan jag ju dela med mig av korten här till dem som inte får äran att få just "det" kort sänt till sig till julen. Jagblir faktiskt lite fäst vid vissa av korten och visst känns det lite trist om man skickar kortet till någon och det sen hamnar i papperkorgen men samtidigt så är det en förbrukningsvara och jag förstår ju det med. Så mitt sätt att föreviga dem är att fota dem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar