fredag 5 november 2010

Bebiskläder och BM besök

Sitter här och känner mig lite små lullig, nä jag har inte druckit, inte ens luktat på korken. Nä det enda som jag gjort idag är att ta panodil och panocod. Det verkar totalt omöjligt för mig att vänja mig vid panocoden. Den får verkligen en morfinliknande effekt på mig. Brukar ju inte ta den om jag inte måste och i så fall till kvällen men i dag så är en dålig dag. Ja den började redan i går med smärta ner i benen och när jag vaknade i dag kände jag igen den oförklarliga smärta jag drabbades av för två år sedan när jag sen hamnade på sjukhuset i en vecka och jag inte ens kunde gå utan fick ta mig fram med hjälp av gåstol för att benen i löd mig och jag hade enorm smärta. Gick ju genom magnetröntgen mm då men man fann inte problemet och det gick ju sen tillbaks. Det är ju inte utan viss skräck som man känner igen smärtan. Panocoden tar i alla fall udden av smärtan men istället känns det som jag har gröt i hjärnan.
Det är bara att hoppas att man har snälla barn i dag, just nu leker de på golvet i vardagsrummet med bilar, Saga är med på sitt egna lilla sätt. Hon snor deras bilar, kollar lite i böcker och sen leker hon med en ledig bil en stund innan hon börjar om från början igen med att sno deras bilar.


Har ju inte nämnt något om att jag va hos BM i måndags. Va mest en rutinkoll. Lämnade urinprov och sen lite blodprov. Så nu är ett nytt långtidsocker taget men jag har inte hört va de låg på.
Blodtrycket va i alla fall bra 120/58.
Vi gjorde även ett försök att lyssna på hoppsans hjärtljud men eftersom liten inte alls va med på detta utan la sig så vi inte fick in hjärtslagen så fick vi ge upp men däremot hörde vi hur busen riktade några sparkar rakt mot dopplern som BM satte mot magen. Jag känner sprakar varje dag nu och det finns ju nu mera att visst mönster i aktivitet och eftersom det verkar va en lugn bebis på nätterna så hoppas vi att det håller i sig även när den kommit ut.
Nästa BM besök är den 17 november.

Har inte handlat speciellt mycket till bebisen än. Vi har ju en del småkläder sen innan och det känns inte som det är så mycket som behövs.
Jo en syskonvagn, en spjälsäng längre fram men vi har ju vaggan till en början. Trots det kunde jag ju inte motstå en söt liten röd sparkdräkt när jag va på barnklädesloppis. Tänkte att rött kan passa både kille och tjej. Har kollat lite efter snuttefiltar men inte hittat några bra. Har ju köpt från lindex till de andra barnen men den som är i årets kollektion känns inte så fin så jag får kolla vidare. Sen är ju goseräven inhandlad. Men det är allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar