torsdag 21 oktober 2010

I bland älskar jag min man mer än vanligt

Saga har de sista dagarna varit gnällig för att inte tala om nätterna. Hon har vaknat stup i kvarten, ja typ va 5-10 minut. Varit ledsen och inte kunnat komma till ro. Ja detta är väl rätt så typiska tecken på att magen är ur form på henne. i dag på morgonen så åt hon inte sin välling heller.
Natten som va så tog Janne första delen av natten helt spontant, jag brukar försöka ta det eftersom han ska upp och jobba men nu tog han det så jag kunde sova några timmar sen tog jag senare delen av natten och då kände jag mig mycket piggare. Eftersom inget hjälpte så tittade jag och Saga på tv sen trodde jag hon va trött och skulle kunna somna men inte då, gav henne en panodil.... försökte med att jag satt hos henne men inte heller det gick så vi tog åter soffan i vardagsrummet i besittning. Där låg vi och tittade på tv tillsammans och konstigt nog som somna Saga liggandes där på mig så sen efter en stund vågade jag mig på att bära in henne så fick man sen 2 timmars sömn till även om den sista timmen va då jag sov med ett öga och ett öra eftersom barnen då kommit upp och J åkt till jobbet. Men va värdefullt de va att J tog några timmar där i början på natten så jag fick sova lite grann.

I dag på morgonen va det sen dags för dr på MVC för att diskuttera mitt hb men inte gav de mycket mer än att jag får ta lite fler prover.
Sen en sväng in på stan för att köpa vinterjacka och termobyxa till Alfons och termobyxa till Melker. Men så dyrt de va att köpa. Kostar ju en smärre förmögenhet. Blev tillslut inhandlat på kappalh där de hade ta tre bet. för två. men varje plagg ksotade ju ändå 250 st i snitt.
På väg hem så ringde min dr och så fick jag berätta hur veckan varit. Hur medicinerna hjälpt eller inte hjälpt osv. Nu är jag sjukskriven 75% och ska försöka jobba 4 alt 6 timmars pass. Sen skulle jag kolla med MVC om de vet någon som sätter akupunktur på gravida för det gör inte min sjukgymnast.

Eftersom Saga fortsatt inte ville ha något att äta slog jag en signal in till barnakuten och hon tyckte ett lavemang omedelbart vore på plats. Sa att jag vet inte om jag fixar det själv men det gick faktiskt bra, hade fått komma in annars så de hade fått hjälpa mig. Saga låg relativt stilla precis som hon visste att det verkligen va nödvändigt med ett lavemang och det kom massor, undrar hur hennes tarm såg i dag. Önskar man kunnat få en bild på det. Vi har även gett henne ett lavemang i kväll och så har hon fått en påse movicol i vällingen för från och med i morgon så kommer vi inte behandla henne eftersom vi ska läggas in på måndag och då göra en buköversikt. Givetvis ska hon inte behöva må jätte dåligt för då hjälper vi henne men så bra som hon tömt i dag med hjälp så tror jag av erfarenhet av hennes mage att det kommer va lagom till måndag så de verkligen ser hur det blir. Ja kanske får hon movicol i morgonbitti med. Samtidigt som man vill visa för de i Göteborg hur hon har det vill man inte att hon ska må skit.

Min förkylning är verkligen här för att stanna och det kommer väl att få va så hela graviditeten om man ska lyssna på dr på MVC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar