onsdag 6 oktober 2010

Host, host och jobbångest

ja då blev det ännu en tur till dr i går men denna gången med lilltjejen då vi tyckte hon varit dålig för länge och dessutom inte blev bättre utan sämre. Ringde till Norrekattsbarnmottagning, de är klart bäst i stan om man nu inte tänker på vår "egna" Dr Anna på barnmottagningen som är guldvärd för oss.

Fick i allafall en tid till Gunvor och hon hörde väldigt snabbt att det inte alls lät bra på Saga lunga. Så penicillin blev det till lilla fröken med.

Själv hostar jag mig genom nätterna, så fort huvudet landar på kudden och man slappnar av så börjar hostan och inte verkar min mediciner hjälpa mot de heller.
Så just nu är jag rätt mör och trött, orkeslös till och med men man blir ju det av att inte får sova.

Till på köpet så ska jag jobba på fredag. Är ju så pinsamt när man jobbar så sällan att man inte kan komma, va sjuk sist jag skulle jobbat med. Så nu vet jag inte vilket jag ska göra. Tror aldrig jag klarar ett så långt pass idet skick som jag är nu. undrar om jag ens skulle göra det helt frisk. Denna graviditeten känner jag mig så trött, tur jag ska till BM i morgon em då får hon kolla mitt HB osv. Har ju dålig järnreserv så risken är ju att HB:et sjunker nu snart.
Tänkte att jag tar dagen på mig och ser hur det utvecklas så får jag ringa jobbet i kväll om jag inte tror mig klara jobba på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar