onsdag 20 oktober 2010

Ny vagn

Ja när jag ändå va i stan i dag passade jag på att köra förbi ena barnvagnsbutiken. Tänkte bara kolla va de har för vagnar eftersom den vagnen som vi har till Saga som är jätte bra dock är för tung för mig att lyfta i och ur bilen. Känner att min rygg inte alls pallar det och vill ju inte bli helt låst här hemma fram tills man ska ha och det är ju en del dr, mvc besök mm som ska göras och Saga är ju oftast med mig då. Jo det fanns olika vagnar men jag va ju bara ute efter en lätt liten smidig vagn att ha med och ingen större sulky då de känns så onödigt då man ändå måste köpa en tvillingvagn sen. Hon hade två enklare vagnar var av den ena va klart bättre och dessutom hade hon nedsatt pris på dem för att de stått i butiken ett tag och varit visningsex. Jag slog till på den ena. Betydligt mindre och mycket smidigare och denna kommar jag förhoppningsvis klara att ta ur och i bilen ända fram till BF.




Hittade även den syskonvagnen som jag vill ha med! Äntligen en vagn till bra pris med de funktionerna jag vill ha. Det va en basson med separat ligg och sittdelar jämte varandra som oberonde av varandra kan vändas mot eller från en. Dessutom va priset för en ny sådan bara 4500 och då fick man två sittdelar en liggkorg och två fotsacksäckar. så nu vet jag va jag vill ha och kommer att ha till Saga och hoppsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar