söndag 3 oktober 2010

Trotsar förkylningen

I dag har jag trotsat mina ensvisa förkylning och alla orkeslöshet och sett till att killarna städade sina rum. Förstår inte vad allt som ligger på golvet kommer från. Jag röjer och kastar och röjer igen men ändå så fylls hela rummen fast när vi hjälpts åt så finns det ju plats till det som är kvar i backar och lådor så va gör det på golvet.
Janne fixade även till Melker nymålade vägg som inte förblev nymålad för några veckor sedan då A va arg på mig och då hittade en röd stämpeldyna som han så fint dekorerade hela den nymålade väggen med. Det va inte en glad mamma som senare upptäckte detta kan jag säga. Dock va det ju tur att det va på den målade väggen och inte på tapeten. När färgen sen torkat så fick vi upp Melkers formel 1 bil, wall decor, ja det heter väl så. Melker hade ju önskat en bil på väggen och jag blev överlycklig när jag fann den på Halmstad hobbyhandel, är ur panduros sortiment. Jag slapp ju måla en formel 1 bil och den går ju även att ta ner sen och sätta på annat ställe om man vill. Toppen!

Nu är det sen Alfons tur att få fint på sitt rum. Det ska målas om lite mer. Alla väggar ska målas i en isblå färg och sen ska han ha en fondvägg med chili samt en isblå rand på. På den väggen ska han även ha en motorcykel, även där fann jag en wall decor. Ingen blir gladare än mamma när hon slipper måla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar