måndag 4 oktober 2010

Dr besök

för att en gång skulle lyssna på min man så ringde jag till dr för min hosta och att det sprängde i lungan. Ja han hade till och med sagt att får jag tid kör han hem. det innebär med andra ord att han va lite orolig för mig.
Fick en tid ialla fall men som tur va så va det inget som hördes på lungorna men det såg inte alls fint ut upp i näsan på mig så nu har jag fått penicillin, hostmedicin som är slemlösande, tabletter som ska verka avsvällande på nässlemhinnorna där man inte kommer åt med nässpray samt tabletter som är hostdämpande. Så nu ska man väl bli bra.

Saga är i alla fall inte alls bra, hon har ju varit snuvig i 1,5 vecka nu och har nu fått hög feber på detta. Det borde liksom vända och inte bli värre så i morgon ska jag ringa norrekatts barnmottagning. Även Melker hade feber i dag. Alfons är dock så bra att han kan gå till skolan i morgon, hostar någon enstaka gång men inte mer. Melker får stanna hemma i alla fall en dag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar