onsdag 13 oktober 2010

dagarna som gått

Helgen flöt på utan större utsvävningar då mina fogar är från h-lvetet för tillfället. Bästa sättet att lindra är att lägga sig på spikmattan och med benen över fotpallen. Nog sjutton gör det ont de första 5 min men sen börjar värsta smärtan släppa och det känns skönt.

Känner nu små sparkar varje dag, än är det inga stora kickar direkt men det är ju skönt så länge de varar. Verkar va en liten livligare krabat där inne denne gången jämnfört med när jag väntade Saga.

Blev en lång helg denna helgen känns de som eftersom Janne va pappaledig både fredag och måndag då jag ju egentligen skulle ha jobbat. Det va skönt att ha lite avlastning hemma.

måndag em blev inte som vi tänkt. hade ju ett ev möte med skolan på måndag em men eftersom vi inte fått bekräftelse på det så trodde vi att det inte skulle bli något men Janne ringde ändå och kollade vid halv två för säkerhets skull, jo kl 15 skulle vi ha mötet. Snabbt fick jag själv sticka i väg till affären, sen hem och till mötet där efter fika hos svärmor som vi tidigare på dagen ringt till och sagt att vi skulle komma förbi.

Tisdagen, alltså gårdagen gick förbi utan större projekt, orkar inte med så mycket. Satt dock och scrappade lite kort mest för att ha något att göra.

I dag om en liten stund ska jag in till dr med mina fogar och se va han säger om man kan bli sjukskriven något eller det bara är att köra på. Får väl ringa sjukgymnasten med för att få hjälp där från med. Problemet med sjukskrivning är ju dock att försäkringskassan inte är glada för att sjukskriva en. De har ju en evig behandlingstid av alla ärenden med. Sen är det ju o princip omöjligt att kunna ringa till dem. har försökt vid X antal tillfälllen men man får bara till svar att vi har så lång kö att vi ber dig återkomma vid senare tillfälle. De har de gånger jag kommit fram lovat ta redan på lite olika saker åt mig och återkomma men har de återkommit, NEJ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar