lördag 16 oktober 2010

Vilken lördag

Ja då blev inte heller denna dagen som man tänkt. Förmiddagen tog jag det lugnt och vilade för att sen försöka palla hela sökkursen med Zimba. Har ju en snäll instruktör som låter mig slippa va figurant mm åt de andra om jag känner att jag inte klarar det. Zimba va jätte duktig och gick från mig jätte bra! *STOLT*
När kursen nästan va slut ringer min mob. som tur va så va den både laddad och på. Det är en chockad Janne som ringer. Saga blöder från huvudet, hon måste till akuten. hon har fått något över sig i glas som hon rivit ner. Jag slänger in Zimba i bilen och trycker gasen i botten. Väl hemma så har blodet stannat av men vi packar snabbt in oss i bilen och kör till akuten. Jag får då veta att hon rivit ner en jätte stor svamp i glas som jag hade stenar och växter planterade i. Den har ramlat rakt över henne ifrån 1,2 m höjd.
Väl på akuten tittar de på henne men de bedömmer att vi ska vidare till jour vc i stället , hon är inte tillräckligt sjuk eller dålig för att få va kvar på akuten utan vi får snällt köra vidare.
På VC limmar de ihop det ena såret, sätter tejp över ett annat och övriga få va. Saga va hela tiden väldigt duktig. Fast det sved nog en del att bli limmade för då blev hon så arg och ledsen. Sen hem för lite kvällsmat och lite lördagsgodis för barnen.

1 kommentar: