fredag 8 oktober 2010

Hemma från jobbet

Ja i går insåg jag att jag nog inte bör jobba och riskera att smitta ner hon jag jobbar hos så jag slog en signal in till jobbet och jag va inte välkommen så som jag lät. Det låter kanske hemskt men jag tar inte det så utan jag förstår läget.

Så idag har det varit en vanlig fast lite ovanlig fredag då jag varit hemma men även Janne eftersom han är pappaledig dessa fredagarna. Fick dock ta en tur in till Norrekatt med Saga i dag igen för att vi tyckte inte hon blivit bättre, jätte gnällig, trött och hängig, sitter till och med och somnar i knät. Dock lät det bättre på hennes lungor, sänkan va ok och inget speciellt kunde hittat så det är nog bara sviterna efter det hela som hänger i och att hon äter penicillin, bara det kan ju få en rätt trött. Ja halsen va lite röd och ena örat va lite rött i och antagligen lock för.

Janne har nu börjat att måla om Alfons rum. Han kommer att få det jätte fint. Har vi tur så är väggarna i alla fall klara tills efter helgen, janne är ju pappaledig måndag med.

Har nu fått tid till Saga i Göteborg så den 25 okt ska vi va där uppe 8,45 för röntgen och sen till ena avd. för provtagning osv. ringde i dag för att få lite ungefär på hur länge vi ska räkna med att va inlagda men de kunde de inte svara på så jag skulle återkomma på måndag till mer rätt personer. Vi måste ju lösa det med jobb, skola osv.

Har rätt så stora besvär från mitt bäcken nu. Em och kvällar är värst när man varit i gång. Det både kryper i ben och värker. Krypningarna kunde man till viss del härleda till att jag nog har får dåligt järnvärde. Dock blir jag så less på värken och att inte vet hur man ska sitta, ligga, stå osv . det enda som hjälper något är att ligga plant, alt på spikmattan och benen i ca 90 gradersvinkel uppåt på en stol eller något. Får nog gå till sjukgymnast snart skulle jag tro för detta kommer inte funka och jag undrar om jag kommer kunna lyfta på jobbet överhuvudtaget. Det värsta är nog att orka med så långa pass också skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar