måndag 18 oktober 2010

BM och jobbbesök

Då har man varit inom jobbet och fyllt i lite papper samt pratat med M som går på mitt vik om att jag antaligen kommer behöva jobba några timmar varje pass jag har och det va inga problem för henne och jag tror ärligt det inte kommer bli så många pass som kommer bli delade så men F-kassan vill ju att man försöker och det gör jag gärna då även om det ställer till det mer för min brukare men tyvärr kan jag ju inte göra mer än beklaga det eftersom det inte är jag som bestämt reglerna.

Sen va jag till mödravården för ett kort besök idag där det va koll av blodtryck samt att jag fick en tid till MVC dr på torsdag då jag är så trött, har myrkrypningar som heter duga, en hel del huvudvärk.... sen har jag också ett enormt saltsug, inte så att jag är sugen på salt godis utan mer bara salt. Har ju dålig järndepå och läste lite om symtomen på detta så mitt HB är ju på väg nedåt, hade 110 för två veckor sedan.

Vid brist
Järnbrist ger upphov till anemi (blodbrist), som i sin tur leder till trötthet och blekhet. Reaktioner på järnbrist kan också vara också andfåddhet, huvudvärk, stickningar och krypningar i benen, nervositet, sömnlöshet samt ökad mottaglighet för infektioner.


Ja jag lider av
*trötthet
*tycker jag blir andfådd för minsta lilla just nu
*huvudvärk som är hemsk mellan varven
*stickningar och krypningar i benen, känns som jag ska krypa ur skinnet på kvällarna
*sömnlöshet, ja har svårt att somna och komma till ro dels beroende på att det kryper så i benen
*ökad mottaglighet för infektion, jo tack det har jag märkt. Först min bihålsinflammation och nu i helgen mindre än en vecka efter avslutad penicillin kur så får jag ont i halsen och näsan täpper igen.

Ja vi får väl se va dr har att säga då jag inte klarar av järntabletter då jag blir jätte dålig i min mage bla får jag hemska magsmärtor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar