fredag 15 oktober 2010

Fredag och helg

Ja då va fredagkvällen här och snart förbi. Har haft en både jobbig och underbar fredag.
Det jobbiga va helt klart att kylen va rätt så tom och behövdes fyllas på lite grann eller snarare mycket. Jag tänkte va smart, om jag och Saga styrde mot affären kort efter att killarna åkt så borde vi hinna hem så jag kunde vila en stund innan huset anfölls av killarna och en kompis till dem. Jo vi kom i väg men sen tog det ju som alltid mycket längre tid att handla än jag tänkt. Vi fick mycket köpt som jag brukar göra när jag storhandlar så nu är det åter massa mat i frys och kyl. Tycker om att fylla på ordentligt en gång i månaden så man sen kan välja och vraka mellan olika saker att laga. Fick köttfärs, kyckling och lite olika kött köpt, ja till och med sånt kött jag inte brukar köpa pga priset men det bästa med ica Maxi nu mera är ju att de har en kyldisk med kött och andra varor som går ut samma dag eller dagen efter och där hittade jag lite smått och gott. Spelar ju inte någon roll om jag köper det och fryser ner det för det har ju inte gått ut så det är ju inte på något sätt dåligt. Har bara fisk som ska inhandlas innan denna veckan är över med för men hade bra priser i andra butiker på torskblock. Saga va jätte duktig i affären ända tills vi kom till smågodiset då gav hon till illvrål för hon skulle ha. Kändes ju pinsamt att hon visste va det va så liten som hon är men hon är ett stort godismonster. Lyckades dock få henne att glömma detta när vi gick vidare.
På vägen hem så körde jag inom en gårdsbutik där de även har tebod, aldrig kört inom tidigare och insåg att jag missat mycket därför. Oj så mycket skojiga teer de hade där så jag köpte med fem nya sorter hem.
Klockan va dock mer än jag tänkt hon skulle va när vi kom hem och Saga somnade ju i bilen i en kvart och vägrade sova mer sen. Så de blev till att packa upp, börja att fixa inför dagens höjdpunkt. Att en av mina vänner skulle komma hit och fika. För hur ont man är har så är det ju alltid trevligt med fikagäster och jag fixade till fikat scones och så givetvis testade vi två av tesorterna, ett grönt te med yoghurt vanilj och ett svart med after eight. De smakade båda gott men yoghurt vanilj leder än så länge. Nu i kväll har det blivit tacos med killarna efter att J kom hem från träningen. Saga knoppade in innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar