måndag 29 mars 2010

Regn och åter regn

Jai lördags kunde vi dränka våra sorger i regnet som forsade ner här. Kan säga att vilken tur att vi som planerade en liten infallstur till mina hemtrakter inte kom iväg då vi behövdes här hemma på gården. Ja nu kom den vårflod vi väntat på liksom. Bor man vid foten av ett berg och med en i princip obefintlig grund så är det inte läge att dra. Jag va först ute i en timme eller så och försökte leda allt vatten runt huset så det inte de inte skulle rinna in i huset. Sen när det väl slutat att regna men inte rinna vatten så löste J av mig. vår håla vid jordkällaren av åter vatttenfyld och i jämnhöjd med vägen så det började rinna över. Blev till att fåra så det rann runt huset det med samt att J slangade vattnet med vattenslangen. Ja vi klarade huset utan problem men hade säkert inte gjort det om vi inte sett till att det blivit undanlett.

Efteråt när vi kände oss nöjda så blev det lite våfflor och sen så körde jag och de två äldsta barnen till kulla kurvan för att köpa lördagsgodis. Ja de blev en sväng inom affären med eftersom vi bestämt att tacos va en bra middag.

Söndagen tillbringade vi med att köra hem till först min mamma för middag och efterrätt och sen till pappa för em kaffe och kvällsmat. Ja mamma har väl inte sett S sen jul så hon har ju växt en del sen dess, ja inte mamma men S :-)

1 kommentar:

  1. ja - oj vad ni hade att göra förstår jag!! tur ni var hemma då iaf.
    Jag var uppe i Skene i fredags i jobbet och när jag körde därifrån (mot Ullared för lite shopping) så var det översvämmningar på vägarna på flera ställen - men det gick att köra igenom vattnet tack och lov. hur höga vattenflöden som helst just nu!
    Hoppas allt är bra med er iaf!
    Kram JessicaH

    SvaraRadera