onsdag 31 mars 2010

Horn i pannan

Det är inte utan man i dag funderat över om man inte tycker sig skymta så utbuktingar i pannan på mina små änglar. Att det helt enkelt va på väg att växa ut horn på dem och svans där bak. Att va 5 år är inte lätt men det är inte heller lätt att va mamma till en 5 åring. Man försöker att hitta på kul saker med honom när S sover och A är i skolan men det liksom går inte ända fram ändå. Han har en hobby som kallas terrorisera mammma. I dag gick han runt och sa; Jag tänker inte berätta i 1 timme och 15 min, ja va han inte skulle berätta vet jag ju inte men jag misstänkte att det va något som han ville ha att stoppa i munnen det brukar va så att man ska gissa va han vill ha. I dag tänkte jag nej, nu är det slut gissat..... men snacka om att man kokade efter 1 timme och 15 min men jag gjorde då helt sonika popcorn till honom. Då blev han ännu argare, det va ju inte det han ville ha.... nä slipp då. Sen roade han sig med att slänga S leksaker runt i hela vardagasrummet, kasta dem på mig och S som jag försökte skydda. Kastade runt stolar och helt utan egentlig orsak.
Inte nog med att man inte är vatten värd för yngste sonen, den äldste sonen börjar med att skälla ut mig för att jag öppnar bildörren och han inte får göra det själv. Shit så fel det blir ibland.

Mammas tålamod tröt hemma när de inte hann mer än in genom dörren innan de flög i hop. De åkte upp till sina rum som de skulle städa. Det va ju inte utan protester som M städade men det blev städat och jätte fint hos båda killarna. Ja de hjälpte åt att släpa upp dammsugaren sen också. Då blir man som mamma stolt och deras hyss och dåliga humör är som bortglömt.

De va väldigt hjälpsamma i köket i em med. De gjorde biffar och rullade köttbullar. Biffarna va till dagens middag och köttbullarna till påskafton. Fattar inte hur de kunde få så fina biffar och köttbullar, man själv ligger ju i lä och då är jag ju så mycket äldre.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar