måndag 22 mars 2010

Matteläxa

Ja jag har ju glömt berätta det här om hur svårt en matteläxan kan bli om man som A har svårt att göra saker i flera steg. Förra veckan va det dags att färglägga en hund med hjälp av talen som man skulle räkna ut och på så sätt få fram färgen. För en gång skull så va rutorna som skulle färgläggas i fina rader och det borde underlätta mycket. Talen va lätta och de klarade han utmärkt men sen kom det ju till att man skulle ha talet i huvudet, kolla vilken färg och sen färglägga. Denna matte läxa tog 3 timmar att göra då han bara orkade hålla fokus på den korta stunder i taget och sen va tvungen att göra annat. Jag lät honom hållas då jag insåg att det inte funkar att tjata utan han fick ta den tid han behövde men det förklarar ju varför han så många gånger kommit hem med just såna uppgifter ofärdiga. Själv tyckte han ju matteläxan va rolig eftersom han så väldigt stolt över hunden han färglagt. Men tyvärr så går min gräns långt innan 3 timmar för en läxa kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar