onsdag 17 mars 2010

Hund efterlyses!

Någon som sett Polarns tvilling, han är vit, med svart runt ena ögat och svart fläck på magen. Han är av terrier liknande typ men mäter inte mer än 40 cm i raklångt läge och manken är inte mer än 10 cm.

Ja Saga har nu valt sin favvogosedjur som släpas med runt tillsammans med henne och hon har bestämd uppfattning om att det är just den som ska sova hos henne. Vi gjorde misstaget en kväll att tro att det dög med en av de andra gosiga djuren hon har eftersom vovven låg kvar i bilen men Saga vägrade helt enkelt att somna. Först när jag hämtat vovven la hon sig till rätta pillande på hundens öron.
Nu började då vovven se ut som han drabbats av skabb och rullat runt i lervällingen vi har utanför dörren. Började då att återvända till brottsplatsen... alltså där jag inhandlat vovven men de fanns ingen mer. För att spara tid så mailade jag till Teddykompaniet i Båstad och de va snälla att svara och talade tyvärr om att de inte hade någon i lager men jag fick en lista på en del som köpt in dessa. Så i dag ringde jag till Q8 på Hallandsåsen. De hade EN kvar så nu är den undanlagd till mig och jag ska skicka bet. så postar de sen den till mig. Trots detta har jag i dag låtit vovven bada i tvättmaskinen så nu är han både ren och luktar gott och än har inte Saga protesterat över detta tilltag. Hon gosar och kramar åter på honom. Fortsättningsvis kommer vi ju ha en reserv så man kan hålla de någolunda rena i alla fall.


Före Tvätt


Efter Tvätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar