onsdag 24 juni 2009

Smälter bort

Så hemsk jag tycker att värmen är.... visst man ska inte klaga på värmen när den väl är här men kunde det inte vara måtta på , om vi åtminstånde haft svalt inne men inte det inte. Vintertid så läcker värmen ut och det är kallt inne och sommartid så läcker värmen in så vi får varmt.
Kl är nu över åtta på kvällen och det är 28 grader inne och 24 grader ute i skuggan.

dagen i dag har bestått av simskola där melker va med och tittade på. Han fick lova att bada i plaskpoolen men de skulle han ju inte göra förrän efter en halvtimme så det blev ju inte så länge han hann vara i den. sen köra barnen till fritids/dagis. Jag in till stan för att klippa mig så nu är man snaggade igen... så gott att få det gjort så det ska bara i en toning i det nu sen med.

Till sjukhuset och dr kl 13:00. Allt såg bra ut. Bebben ligger på 25% plus vilket innebär att den nu beräknas väga 3,1 kg. Tack vare en läkare som inte alls va villig att kolla kön så fick vi inte veta i dag heller... har en chans till om två veckor att få öppna paketet i förväg så att säga då jag åter ska in på koll. Läkaren i dag sa att bebben följer kurvan, ja sin kurva då och han trodde inte att den kommer väga över 4,5kg... egentligen inte mer än 4,1 4,2 kg men lite la han till för att vara säker. Vi får se om han får rätt och har han nu det så kommer det bara att stärka min egen teori om att jag verkligen haft grav. diabetes de tidigare grav. med.

Efter sjukhuset så tog jag en tur ut till Eurostop för att se om jag kunde hitta några toppar/linnen. Blev dock inga men istället så köpte jag med mig två klänningar/tunikor hem som jag i lugn och ro ska prova i morgon. Va inga mammakläder men de kan funka ändå om man kan stå ut med att de är lite kortare framtill nu.... kan ju använda dem den efter förlossningen med ett tag..... är ju en del kvar av sommaren då med och det kan ju hända att man får gå på en eller annan fest då med om man orkar vill säga :-)

jag som va nuduschad för bara en stund sedan är lika varm igen... hur ska ma klara att sova i denna värmen.... kanske lika bra att jag städar i natt... är ju morgondagens projekt annars då svärmor ska bo här med barnen fredag till lördag då vi är på Ven med jannes jobb. Ja vi får se om det blir någon sömn i natt eller om jag helt enkelt dansar runt med dammvippan. Har innan känt mig trött men vilade en stund efter maten tills jag kände mig konstig och det va inte så konstigt för mitt blodsocker va på väg att dyka så lite jordgubbar och glass fick råda bot på det då så nu känner jag mig piggare igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar