måndag 8 juni 2009

Ny vecka

Ja då va denna helgen förbi... firade nationaldagen med pappa och hans ja va kallar man det, flickvän känns lite för mesigt när man kommit upp i den åldern. De trodde att de skulle överraska oss med att de förlovat sig men jag och janne hade redan våra misstankar om det. ja va ska man säga.... det är roligt för dem även om jag kan tycka det gått lite väl fort men hon är trevlig så det är bara hoppas att det går bra för dem.

Melker har lyckats dra på sig någon bakteri så nu har han smittat både mig och morfar man jag är den som lyckas dölja hur jag känner mig bäst ska jag säga. Halsen gör hemskans ont men så är det.

Blodsockret kämpar jag med att hålla i schak även om jag i mellan varven skulle kunna ge allt för en stor påse godis men jag vill inte utsätta bebben för det och nojar mig istället över att blodsockret sticker iväg mellan varven. jag gör verkligen allt för att hålla koll på blodsockret, det svåra är bara att kunna hitta något mellanmål jag kan äta då jag är småhungrig hela tiden men det får jag ju bara koppla bort helt enkelt.

bebben har varit lite mer vild de sista dagarna, det är precis som att klarar jag hålla blodsockret bättre så blir bebben mer aktiv med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar