tisdag 9 juni 2009

hemsk dag

I natt så va lilleman vaken i närmare fyra timmar, han tyckte väl att han vilat sig i form nu när han varit hängig. Själv är jag hängig i dag efter för lite sömn och en ond hals. inget känns roligt i dag, enda positiva är väl att skattepengarna nog kommer in i morgon på kontot och har jag tur så får jag snart pengarna från försäkringen som jobbet har... inte så mycket men en liten summa borde det bli. pratade med dem i går och och de va lite som de missat min utbet. men nu är den påväg men hon kunde inte säga i telefon hur mycket det handlade om. skulle de va så hemskt... kan ju knappast vara mer än en tusenlapp. ska ju vara 10 procent av lönen heller hur det nu är.

sockret är inte jätte bra i dag och känns lite b .... kan ju kanske ha att göra med att jag är så pass förkyld med... stod i en av mina broshyrer som jag fick att det kan påverka så man får högre. Tänkte ringa diabetssköterskan i em. Behöver rapportera in mina värden. Sen höra om jag kan ta lite mer insulin i morgon när jag ska till Göteborg med jobbet för grillkväll. Kan ju tänka mig att det kan behövas eftersom man säkert äter men än man bör.

I em så får det nog bli en tur till stan så Alfons får inhandla lite examenskläder. Han behöver ny skjorta och nya byxor. Har ju inte ett par hela byxor. Han lyckas att göra sönder dem alla. Kan ju dock bli hur intressant som helst med att handla för det går inte ju inte alltid på räls direkt.

just nu längtar jag till denna grav. är slut och några fler barn blir det inte för jag orkar inte vara gravid en gång till. Det tar allt för mycket på mig.

I morgon är det Bm och läkarbesök som gäller. Hoppas verkligen jag inte gått upp mer i vikt nu. Vill inte och jag äter ju inget onyttigt nu även om ja skulle ge mycket för en stor påse med godis... snacka om att va godissugen kan man säga. I dag skriker tarmen efter godsaker men det blir inga inte.... sockret är ju fel som det är redan.
Undra om bebben vill samarbeta i morgon så vi kan få veta vem som bor där inne. Vill ju börja handla lite mer kläder och kommer inte göra det förrän jag vet om det är en tjej eller kille. har ju lite neutralakläder till att börja med men tycker inte det finns så mycket som är neutralt i affärerna. allt är så killigt eller tjejigt.

Men va behöver man köpa egentligen?

vagga..... har vi
vagn ...... har vi
bilbarnstol..... har vi men funderar på en annan

sängkläder
kläder;
Bodys kortärm
byxor
underkläder
sockar
pyjamas ..... fast det har vi någon i alla fall

kudde till vagn, vagga och spjälisen
täcke till vagga, vagn och spjälisen

snuttefiltar....... har vi
nappflaskor....... har vi
nappar............... har vi
badbalja ........... har vi
skötbord .......... får vi



ja vad måste man ha mer??? tacksam för alla hjälp över sånt jag kan glömt. sen känns det som att visa saker får man köpa sen... är inte så hysterisk denna gången över att allt ska finnas.


Du är på dag 228 av 280. (81,4%).
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 3 fulla dagar (v32+3).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 31 jul 2009
Du har 52 dagar kvar till beräknad förlossning

Kroppen: De sista två månaderna besöker du vanligtvis MVC varannan vecka. På MVC mäter man barnets tillväxttakt. Vid den här tidpunkten är normalkurvan för symfys-fundusmåttet runt 31, men det är främst sin egen kurva man ska gå efter.

Barnet: Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. 3-4% förblir kvar i sätesställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar