onsdag 3 juni 2009

vilken dag...

Denna dagen vill jag inte ha igen på flera år känns det just nu som.
Vaknade med förutsättningen för en lugn och skön dag med besök av en vännina. Redan på morgonen ringer svärmor.... hmm skumt tänkte jag innan jag tog det. Hon ringer sällan så tidigt. visar sig att hon undrar om jag kan köra för henne i till dr för hon har varit vaken hela natten, ont i ryggen, bröstet och kräkts. är helt slut. Visst vill man ställa upp och köra men det är inte riktigt så lätt att få till det på förmiddagen, ska ju hämta Melker halv tolv på dagis och sen så kommer ju som sagt min vännina vid tio.... försöker snabbt finna en lösning, jag ber henne ringa tillbaks när hon fått dr tiden. Lovar i alla fall att köra barnens kusin till VC som svärmor lovat att göra på em. Svärmor får tid kl 11:30 så klart, får fatt på Janne och han får sticka från jobbet för att köra henne till dr, jag lovar att vi kommer och hämtar henne. Känns inte så kul att inte kunna ha min väninna här så länge när hon väl kommer men sånt är det. Vi får i alla fall 1,5 timme... önskar det blivit mer.
i väg och hämta Melker sen förbi Max på vägen till dr så han kan få lite mat. När farmor kommer ut från dr så ska hon till akuten. Vi kör dit, stannar till två för att sen hem och hämta ombyteskläder till Janne och hämta alfons på fritids..... kl tre ska vi ta och plocka upp barnens kusin... hinner i tid och sen till janne för att lämna kläderna, efter det upp till sjukhuset sen stannna där till halv sex för att sen haffa Janne utanför hans massör så han får åka hem till svärmor och hämta de hon vill ha hemifrån. Hemma vid kvart i sju, få två trött barn i säng.
Svärmor misstänks gallproblem, bättre med det än hjärtat i alla fall.

1 kommentar:

  1. Den lilla stund vi fick tillsammans var i alla fall trevlig och jag längtar redan tillbaks till ditt mysiga hem. Synd där är en bit att köra annars hade jag nog kommit ofta om jag fått ;)
    Vi får planera nått snart igen...
    Vilken häktisk dag du fick, skönt att det löste sig! Kram

    SvaraRadera