tisdag 2 juni 2009

omöjligt

det verkar totalt kört att få veta om det är en Noel eller Saga i magen.... inte heller min BM i dag kunde se det även om hon enbart gjorde ul för att kolla i och med att det vara va 6 dagar sen jag gjorde ett tillväxt ul. Ska göra nästa ul nästa onsdag så vi får väl hålla tummarna för att bebben vill vara med behjälplig då... i dag ligger den i säte så huvudet är uppåt.
hon kollade urinen och det va ketoner, socker men inga proteiner i den i alla fall.
blodtrycket va bra 120/70.
Ja sen va det inte så mycket mer egentligen mer än att jag ska till dr nästa vecka med eftersom hon funderar på om jag måste ha fragmin efter förlossningen i några veckor för att undvika blodpropp... har ju fått det innan men då bara den tiden jag legat inne, nu pratade hon om 5-6 veckor. vi får se va dr säger. Allt detta pga min vikt, har ju nu lagt på mig 10 kg men 4 av dem kom ju på en vecka så det är misstänkt att det är vatten. Dr skulle även prata om mitt BMI, ja de är ju ingen nyhet och denna grav. har jag verkligen försökt att tänka på va jag äter. Får ju ta tag i det nu sen.

Va inom lindex och köpte en body med bamse och sen så va jag på Emmaus och fyndade en mammakjol och en liten skinnryggsäck.... behövde en annan väska nu när man ska släpa med insulin, blodsockermäter och allt när man ska i väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar