måndag 15 juni 2009

Jäktig dag

Usch i dag är en sån dag som man bara inte vill ha.
Först skulel vi lämna Flingan hos vet. för att hon skulle steriliseras.... givetvis så sticker katten i väg i går kväll och hon som alltid kommer när man ropar kommer inte verken i går kväll, natt eller på morgonen. Ropar och letar efter henne i över en timme i morse, tjugo i åtta ger jag upp och ringer in till vet. då visar det sig att de inte kommit och man kan inte lämna medelande så jag sätter mig ner och väntar på att kl ska bli åtta..... snacka om att känna på sig att jag kaputulerat.... tio i åtta dyker katten upp från ingenstans... snabbt som attan in med henne i bilen. Frågan va ju om hon nu va fastande. Ringer till vet. när vi kommit i väg och talar om att vi kommer. Så kvart över åtta är vi framme, jag går in med katten, barnen stanna faktiskt i bilen.
Sen tillbaks ut till steninge igen för att hämta melkers grejor på hans gamla dagis och sen lämna honom på det nya. Allt går smidigt där men när jag är för att lämna så ringer BM som jag ringt eftersom jag omöjligt kan vara på både travet och mvc samtidigt i morgon. Får en del hemska kommentarer från den uppringade BM om att detta borde vara viktigare än va jag nu ska göra då hon misann inte har några tider. Fick sen i tid kl ett idag till en annan BM.
Efter att lämnat melker bär det av till Getinge för simskola för Alfons men väl där så bassängen tom på vatten, tekniskt fel. Blir ingen simskola denna vecka och inte klart om de får en vecka längre simskola sen. Va likadant förra året med bassängen vet jag. Hem med en besviken son men vi köper lite jordgubbar och myser till det hemma.
Sen i väg för att hämta katten och besöka BM.
Katten är vaken när vi kommer och hon hade varit dräktig som jag redan misstänkt och det va nog inte så långt kvar.... känner mig lite hemsk faktiskt. Va två ungar bara. Men nu slipper vi de problemen med att hitta hem till två till. De andra sex kattungarna är just nu som sötast. De skuttar runt i hela huset eller ialla fall på nedervåningen. så kaxiga va inte de andra tidigare kullarna.
Efter katten va hämtad så in till stan och parkera, hinner med en sväng på kicks så jag får min parfym inhandlad.... Britney spears fantasy.... sen upp till BM men som vanligt så kan de inte hålla sina tider där.... fattar inte varför det inte kan visa sina patienter lite respekt genom det. Jag kan förstå om man någon gång kan bli sen men inte alltid och sen inte om man har första tiden på morgonen eller första tiden efter lunch osv... då borde man väl kunna ta in sin patient i tid. 20 minuter efter avsatt tid kommer jag in till Bm och eftersom det inte är min vanliga BM så ska hon samtidigt som hon sitter där och pratar med mig läsa in sig på min journal.
Men allt va bra i alla fall även om mina fingrar är svullna som falukorvar och benen mer kan liknas vi telefonstolpar och fötterna liknar en klump av något slag.
blodtryck 120/70
urin utan anmärkning
hjärtslagen va 148/min

har dock en busig bebbe som inte vill vara med på några som helst undersökningar. Lyssna på hjärtat är en kamp.... sparkar bort "micken" vänder på sig osv. I dag låg en i alla fall med huvudet neråt när jag kom men hur den sen vänt sig tills jag skulle gå vet jag inte för den verkligen snodde runt i magen.
HAr nu fått en tid upp till obstetisk motagning nästa onsdag för viktuppskattning och snitt planering, den BM jag hade i dag tyckte de va konstigt att det inte redan va satt snittdatum för det brukar man göra om man bestämmer sig för snitt. sen att jag inte heller hade fått tid dit upp tyckte hon också va märkligt men nu är det i alla fall fixat.
När BM besöket va klart så bar det av igen för att hämta Melker en timme för sent.... ja de va förvarnade och jag bad janne ringa dem men de va ingen som svarade då. Inom max på vägen för att alfons va ju hungrig nu då allt blivit så utdraget.
Väl hemma landade jag på soffan ett tag och det är väl dit jag ska snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar