tisdag 2 juni 2009

Insulin behandling påbörjad och BM besök

I går så va det dags... va på em hos diabetessköterskan och fick instruktioner och ska i morgon prata med min läkare igen för att kolla så insulin nivån är ok. skulle redan tro att jag ska öka det långtidsverkande lite då jag nu på morgonen hade 7,1 i fasteblodsocker... kollade i natt med men då låg det på 5,7 så lite lägre får det säkert gå.
Det va inte alls svårt att sticka sig... trodde inte att det skulle vara så farligt heller för den delen men det kändes ju inte alls. Har varit lite orolig att de skulle gå ner för lågt men jag har ju min blodsockermätare så jag kan kolla det om jag känner mig orolig. Kändes skönt att i dag våga äta två grova mackor till frukost.

Ska nu på fm till BM... skulle ju gör tillväxt ul i dag men eftersom jag gjorde ett förra veckan så vet jag inte hur det blir med det men ja ska försöka att övertala henne till att i alla fall kolla om hon inte kan se könet åtminstånde även om hon inte mäter i dag men för mig får hon gärna mäta. Kan ju hända att det ger en viss skillnad. Vi får se va som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar