fredag 12 juni 2009

OFF

I dag är en dag som är så där, inget är kul liksom. Har tvingat mig själv att storstäda matrummet, bytt gardiner, blomkrukor osv men nu sen tog all ork slut. Mår lite små illa idag och har ont i magen. Inget är bra.

Gick i alla fall bra hos BM i ondags men inte heller denna BM kunde säkert säga vilket kön barnet har. Hon trodde ju på tjej men sa till mig att inte köpa en massa rosa än. Blir så trött på att de inte lyckas att se, tur jag inte betalt för ett ul i Göteborg med den framgång de verkar ha här. Jag som verkligen trott mig få veta i onsdags hade tänkt åka och handla lite mer könsbestämda kläder men så blev det inte även om jag och Melker åkte till Eurostop ändå och handlade lite. Hittade ett linne, en tunn kortärmad tröja och ett mammalinne till mig själv. Melker tittade förvånat på mig och frågade varför jag skulle köpa det.... bebisen har ju inte kommit. Har ju sagt att jag inte ska köpa någon jacka osv nu när barnen påpekt att jag inte har någon för att det är onödigt nu innan bebisen kommer. där fick man igen.
Blev lite till bebben med, några bodys, sockar och sen en gul dress med smurf på som Melker valde.

I går va det skolvavslutning i skolan så nu är det över och sommarlovet här. I går kväll så va barnen lovade att sova inne hos morfar och Maj och då passade jag på att lura med Janne upp till ullared.... vi va där uppe vid sex och kvar i åtta så va vi klara med de vi skulle ha och lite till men det blev inte så mycket extra. Så nu är lakan, påslakan, täcken, kuddar, lite små kläder, nappflaskor mm inköpta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar