onsdag 1 juli 2009

bakugn...

Det är så vårt hus känns nu när det är så varmt ute. Som en kokande gryta. I natt kunde inte ens vidöppet fönster och fläkt rakt på mig hjälpa mig att sova så jag tog mitt pick och pack och flyttade ut till soffan på altanen... så skönt med frisk luft. har väl kanske inte skönaste sovplatsen på soffan men det spelar mindre roll för jag sover knappast bättre i min säng just nu heller.

Nu på morgonen så är det skönare här inne, första dagen det är det..... kan ju bero på att det varit tvärdrag hela natten och solen inte gassar lika mycket än i dag. Är ju soligt men lite molningt så solen blir ju lite silad så att säga. Har ändå strandplaner i dag efter simskolan. jag har då inte ont av att vara på stranden även om det är lite molningt. Steker pannkakor för fullt nu.
Blir ju lunch på stranden.

Klarade helgens Ven tripp bra även om det kändes i magen i alla backar och eftersom jag vägrade tandem så fick jag ju en cykelkärra efter med en del av packningen. De värsta uppförsbackarnan gick vi dock och jag fick hjälp att putta på kärran så det inte blev så tungt. Inget barnafödande där i alla fall.
Det roliga när vi skulle över till Ven va att det skulle med en stor kranbil på båten och även att lass med isolering... någon kläckte ju kommentaren att det här luktar svartjobb en fredagem.
När vi sen kommer i land på Ven så det första vi ser är en stor lastbil med Bygglov på.... så det va inte svartjobb utan Bygglov... ja vi bodde på samma hotell som dem. Så det blir skoj att se det programmet sen i höst för det va lite väl organiserat... de skulle filma när de kom och gick ut från hotellets reception... de fick göra 4 omtagningar minst för att de inte gick rätt..... hmm trodde de va lite mer spontant. Att gå ut genom en dörr kan ju inte vara hela världen känns de som.

Hur mår man i övrigt kan man fråga... ja ryggen värker något grymt vid minsta lilla, fötterna är som badbollar, väntar på att dr ska ringa om jag ev kan få vätskedrivande för de vet några fall där man fått jätte svullande efter insatt insulin. Även om jag inte har så många veckor kvar så fattar jag inte hur jag ska klara dem med dessa fötterna.
Ska bli så gott att janne har semester från och med nästa vecka och sen är hemma i sex veckor.

Ska försöka att göra en kortuppdatering på det som jag inhandlat via tradera det sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar