måndag 6 juli 2009

Trött på att va gravid och less på allas kommentarer

Vill inte vara med mer!!!
Orkar inte mer!!!

Fötterna är hemska, ja förutom i kväll då jag i dag nästan varit i vågrättläge hela dagen samt att jag har en underbar som masserade fötterna nu i kväll och det känns som att gå på moln för för gången på flera veckor. Ryggen håller helt på att ge upp det. Går jag längre än några meter så tappar ju jag känslen i den, känns som den är bedövad och jag har en sovande känslan i den. antagligen en nerv som kommit i kläm men inte mer skönt för det.

Va sen på konfa i går och snacka om att folk tror att det är ok att säga va som helst för att man är gravid. Jag behöver inte veta hur stor jag är.... är väl medveten om det!
Några "härliga" kommentarer kan jag bjuda på här.

- Nu ska jag gå in när du gått ut för det går ju inte smita förbi dig! (jag stod inte i dörröppningen om ni tror det utan på en altan... sen kan man ju be om att få komma förbi)
- så roligt att du hittat något som du kom i. (en kommentar om min för tillfället favvoklänning som jag inhandlade på rea)
- Du är verkligen svullen och plufsig i ansiktet.
- Nästa gång vi ses får du har bantat ner dig.
- Du är verkligen jätte stor.
Ja detta va något av allt jag fick höra under de timmar vi va där så jag har sagt att jag kommer inte att åka med på fler kalas innan jag fått.
Vore ju trevligt att få höra uppmuntrande kommentarer eller så inga alls.
Kommer att bli hårdbantning från första dagen hemma kan jag säga... eller jag kommer att gå över på LCHF med en gång då och hoppas på att tappa mina kg då.
En annan kommentar som många också gärna fäller är att du är säker på att det inte är två.... ibland blir jag så trött på det att jag faktiskt har svarat att nej det är det inte eftersom jag miste den ena i början av graviditen.... känner mig dock lite hemsk över att sätta folk på plats så men jag kan inte bli annat än trött ibland. Jag är dock glad att jag inte väntar tvillingar.... tror att kroppen visste att jag inte skulle klara en tvillinggrav. så det va därför som den ena inte ville stanna kvar hos oss.

Är i alla fall slut med barn efter detta... orkar aldrig en graviditet till och är nöjd med tre. Men Alfons vill hela tiden tala om för oss att man vet inte om det kommer en bebis till sen efter denna för det kan man inte veta. han är så säker på sin sak att jag blir alldeles matt av att höra honom. Melker talade om att han ska ha 18 bebisar..... och då upplyste Alfons honom att han inte kan ha en bebis i magen men hans kvinna kan ju det.

1 kommentar:

  1. Ska man skratta eller gråta av folks kommentarer!!?? :S Jag vet hur de e, man vill liksom till slut gå i ide och försvinna bort från allt folk tills den bebisen kommit ut. Jag vägrade ju till slut att gå in i affären här i byn....

    Men vilka underbara ungar du har =) Sänder över lite styrkekramar i allt elände!!!! Har du fått snittdatum än?

    Kraaaaaaaaam på dig gumman!!

    SvaraRadera