fredag 24 juli 2009

När Saga föddes

Ska nu försöka berätta om allt som hände den 20 juli.
vi hade redan för några veckor sedan fått datumen som sista så att säga men då vi kände att vi inte vill ha en massa som visste så har vi förnekat, förhalat frågorna och kommit med vita lögner. Förlåt oss!
Vi blev i alla fall först ut då jag måste tänka på mitt socker och det är jag nu i efterhand jätte glad över då de som kom senare fick vänta pga akutsnitt osv.
redan kl 6 skulle vi vara på sjukhuset. In dit för dusch och förberedelse.... det finns tre moment som jag verkligen avskyr vid snitt och det är 1 sätta nålarna, 2 sätta kateter och 3 dricka den äckliga lösningen och sen inne på op är det nr 4 få bedövningen.
Nålen gick bra att sätta, katetern lika så men det är hemskt att ha den sen... låg där och räknade ner tiden tills jag skulle på komma in och sen slippa känna den när bedövningen verkat. fick i mig med. med och sen v det bara in till op kvar.
Jätte go personal op denna gången och hela snittet va underbart. Inga problem alls med något och de berättade och pratade hela tiden med oss och förklarade va som hände. Bedövningen gick lätt att lägga och den tog bra, högt upp som förra gången och släppte även fort precis som sist.
Narkosläkaren tog en massa kort unde snittet åt oss och det va han som erbjöd sig, jätte snällt. inget vi varit med om innan. det va lite svårt att få ut henne men så de tog hjälp av en sugklocka.
Efter snittet kom jag till uppvaket där jag fick va i två timmar men rätt snart så kunde jag röra mig och flytta på benen osv. så jag låg mest där och väntade på att kl skulle gå. kände mig så pigg. inget jag gjort efter de tidigare snitten.
väl på BB sen så fick jag återförenas med janne och lilltjejen. fick ligga kvar i sängen 3 timmar till innan jag fick komma upp och duscha. Ja jag va på bena sen och fick höra att jag va oförskämt pigg efter en så stor op men det kändes så bra. Stannade bara på BB för att vänta ut prover, läkarundersökning mm på lillan, de skeer ju först efter 48 timmar. För snittet skulle hade jag fått åka hem redan samma dag och de trodde jag inte.
Saga tog snabbt flaskan och åt med god aptit. Första natten ville hon dock inte sova själv en sek. utan bara på mig och sen hela fm dagen där på kunde jag inte lägga från henne från mig. nu i efterhand så hade hon nog mycke magknip eftersom så fort hon bajsat ut allt bäck så blev hon nöjdare och gladare. Hon är en lätt bebis än så länge som sover mycke, äter och är nöjd med livet.
Nu andra natten hemma så har hon sovit från halv ett till kl sex. äter lite tätare sen på fm och efter det så sover vi ett längre pass igen.

Barnen älskar henne även om det är Alfons som är mest intresserad av att pyssla med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar